روند مبهم فلزات پایه در روز سه‌شنبه

12:32 - 1400/01/25
با وجود افت قیمت فلزات پایه در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای، برخی محصولات معاملاتی در بازار نقدی لندن توانسته‌اند با رشد قیمت مختصری مواجه شوند.

پس از رشد روز گذشته قیمت فلزات پایه در بازار آتی شانگهای، روز جاری نوسان‌گیری سرمایه‌گذاران منجر به تزلزل معاملات این محصولات شده است. در عین حال انتشار گزارش افت تولیدات صنعتی ژاپن در ماه ژانویه نیز در تضعیف قیمت فلزات تاثیر داشته است. در این میان قرار است امروز گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی چین منتشر شود. سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار این گزارش بر احتیاط خود افزوده‌اند و برخی نیز ترجیه می‌دهند از ریسک مرتبط با نتیجه این گزارش اجتناب کنند و همین امر نیز میزان فروش در بازار فلزات پایه را افزایش داده است. همچنین امشب قرار است رئیس جمهور ایالات متحده برای اولین مرتبه پس از ورود به کاخ سفید در کنگره این کشور سخنرانی کند که این امر مسلما منجر به ایجاد نوساناتی در ارزش دلار خواهد شد و بر بازار فلزات تاثیرگذار خواهد بود. در آستانه این سخنرانی معاملات در بازارهای کالایی کمی محتاطانه پیگیری می‌شود.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات نقدی لندن با کاهشی 0/36 درصدی به 5916 دلار رسیده است.

آلومینیوم در بازار نقدی افتی مختصر را تجربه کرده و در سطح 1899 دلار معامله می‌شود.

روی با افزایشی 0/4 درصدی به سطح 2822 دلار در هر تن رسیده است. سرب نیز به میزان 0/3 درصد گران شده و در قیمت 2263 دلار معامله می‌شود.

در بازار آتی شانگهای شاهد افت قیمت مس و آلومینیوم به ترتیب به میزان 0/27 و 0/25 درصد هستیم. همچنین قیمت روی 0/13 درصد کاهش یافته و سرب نیز افت قیمتی به میزان 1/6 درصد را تجربه کرده است.