رکوردشکنی ایران در فولاد خام

12:32 - 1400/01/25
ایران امسال با تولید 18 میلیون و 500 هزار تن فولاد خام برای نخستین بار رکوردشکنی کرد؛ براین اساس میزان صادرات فولاد کشور در دوره 10 ماهه امسال به رقم 4 میلیون و 500 هزار تن رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد 46 درصدی داشت. البته مسئولان انتظار دارند تا پایان امسال میزان صادرات فولاد ایران به رقم پنج میلیون و 500 هزار تن برسد.

صادرات فولاد ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه امسال با تولید 18 میلیون و 500 هزار تن فولاد خام برای نخستین بار رکوردشکنی خواهیم داشت، گفت: میزان صادرات فولاد کشور در دوره 10 ماهه امسال به رقم 4 میلیون و 500 هزار تن رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد 46 درصدی داشت.

دستیابی به صادرات 5.5 میلیون تنی

به گفته جعفر سرقینی انتظار می‌رود تا پایان امسال میزان صادرات فولاد ایران به رقم پنج میلیون و 500 هزار تن برسد که رقم بی سابقه ای است و پارسال نیز صدور بیش از چهار میلیون تن فولاد در واقع رکورد شکنی در این بخش بود.

پیشنهاد کاهش 50 درصدی تعرفه واردات

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت مشکل کمبود ورق گرم با قطر کمتر از سه میلی‌متر را با اصلاح تعرفه واردات قابل حل دانست و گفت: اکنون تعرفه 20 درصد عمل می‌شود، اما پیشنهاد این وزارتخانه کاهش 50 درصدی این رقم است که به 10 درصد برسد.

دامپینگ نکردیم

سرقینی پیرامون موضوع دامپینگ (فروش تولیدات کمتر از قیمت تمام شده) اظهار کرد: تولیدکنندگان فولادی کشور از مجموع صادرات 10 ماهه امسال یک میلیون تن آن را به بازارهای اروپا صادر کردند و این امر باعث شد رقیبان مساله دامپینگ را مطرح کنند.