گام دوم اصلاح بانک‌ها برداشته می‌شود

12:28 - 1400/01/25
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اصلاح صورت‌های مالی بانک‌ها بر اساس استانداردهای IFRS می‌گوید: گام دوم اصلاح صورت‌های مالی بانک‌ها برداشته خواهد شد.

ولی اله سیف در همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی تاکید می‌کند: ظرف یک‌سال اخیر، به ویژه پس از برجام در رابطه با گزارشگری مالی اجماع فراگیری به وجود آمده که به نظر می رسد دستور و پیگیری وزیر اقتصاد برای تاکید بر اجرایی شدن این استانداردها مهم بوده است. به گفته سیف گام اول اجرایی در سال ۹۴ با ابلاغ صورت‌های مالی همگرا با IFRS به بانک‌ها برداشته شد که هدف اصلی در این مرحله، نزدیک شدن به قالب‌ها و ادبیات گزارشگری مالی بین المللی و ارتقای شفافیت در چارچوب استانداردهای ملی بود. رئیس کل بانک مرکزی تاکید می‌کند: گام دوم اصلاح صورت‌های مالی بانک‌ها برداشته خواهد شد.

بانک مرکزی از حدود دو سال گذشته، حرکت های اصلاحی در نظام بانکی را در ابعاد مختلف آغاز کرده است، یکی از این تلاش‌ها حرکت به سمت اجرای این استانداردها و شفاف‌سازی گزارشگری مالی بانک‌2ها بوده که مطالعات کارشناسی از سال ۹۳ در بانک مرکزی آغاز شده و از جمله نتایج آن تدوین نقشه راه حرکت برنامه‌2ریزی شده به سمت اجرای کامل IFRS است.