دماسنج بازار

فشار دو طرفه در گروه سرب و روی

با شروع معاملات امروز، فشار فروش سنگینی در نمادهای وابسته مشاهده می‌شود که افت قیمت‌های جهانی و محافظه‌کاری در ارائه اولین پیش‌بینی درآمد سال مالی منتهی به اسفند 96، به دو اهرم فشار تبدیل شده‌اند.

افت قیمت فلزات پایه به خصوص سرب و روی در معاملات جهانی، از یک سو و گزارش‌هایی نسبتا دور از انتظار از سوی دیگر، فشار فروش را در این نمادها تقویت کرده است.

با گذشت نیم ساعت از آغاز معاملات، نزول قیمت نمادهای «فاسمین» با افت بیش از 4 درصد، «فزرین» با افتی در محدوده 4 درصد، «فسرب» با افت 5 درصدی و در مرز تشکیل صف فروش، «کروی» با نزول 3 درصدی، را مشاهده می‌کنیم. همچنین «زنگان» با افت بیش از 2 درصدی همراه است. به نظر می‌رسد تعدیل مثبت در این نماد، اندکی از فشار فروش کاسته است. این در حالیست که فشار فروش در «فرآور» با افت 5 درصدی و صف فروشی در مرز 5 میلیونی توام شده است. این موضوع در حالیست که گزارش نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند 96 در این گروه به شرح زیر است:

«کروی» با افت 40 ریالی EPS خود (کاهش 18 درصدی)، آن را به 178 ریال رسانده است. «فاسمین» با رشد 12 درصدی، سود خالص خود را به 479 ریال مترقی کرده است. «فرآور» با افت 14 درصدی، EPS خود را به 88 تومان کاهش داده است. «زنگان» با تعدیل 23 درصدی EPS جدید خود را به 261 ریال مترقی کرده است. «فسرب» با 10 ریال افزایش، سود خالص هر سهم خود را به 157 ریال رسانده است (رشد 7 درصدی). این در حالیست که تعدیل مثبت در نماد «فسرب» و «فاسمین» با نرخ‌های کاملا محافظه کارانه صورت گرفته و انتظار بازار در تعدیلات این نمادها بیش از موارد مذکور بوده است (نرخ دلار 3700 تومانی و نرخ فروش روی به ترتیب 2300 و 2400 دلاری که با توجه به نرخ‌های جهانی و امید به ثبات در بازارهای جهانی، بسیار محافظه کارانه تعبیر می‌شود).

Submitted by admin on