احتمال افت قیمت فلزات‌پایه تا پایان سال 2017

12:21 - 1400/01/25
 موسسه تحقیقاتی کپیتال اکانامیکس در گزارش از احتمال تضعیف بازار فلزات پایه در ادامه سال جاری میلادی خبر داد.

متال بولتن:براساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود که با کند شدن رشد اقتصادی چین و افزایش ملموس نرخ بهره در ایالات متحده، تقاضا برای فلزات پایه در ادامه سال جاری تضعیف شود.

در گزارش این موسسه تحقیقاتی تاکید شده که در ادامه سال درک بهتری از روند تقاضای مس میان سرمایه‌گذاران شکل خواهد گرفت و همین امر نیز منجر به تضعیف قیمت این محصولات خواهد شد. بر این اساس قیمت مس تا پایان سال 2017 تا سطح 5 هزار دلار کاهش خواهد یافت.

همچنین بر طبق گزارش کپیتال اکانامیکس شواهد محکمی از افزایش تولید آلومینیوم در نیمه پایانی سال 2016وجود دارد و انتظار می‌رود این روند افزایش تولید در ماه‌های پیش رو نیز ادامه یابد و بدین ترتیب می‌توان شاهد افت قیمت آلومینیوم در ماه‌های پیش رو بود.

در عین حال با وجود تحریک قیمت سرب در سال گذشته تحت تاثیر کاهش تولید معدنی و افت تولید ثانویه ، پیش‌بینی می‌شود که شاهد کاهش تقاضا تحت تاثیر جایگزینی این محصول با مواد دارای آلودگی‌های زیست محیط کمتر در صنعت تولید باتری خودرو باشیم که این امر نیز به تضعیف بازار سرب خواهد انجامید.

در مورد روی نیز احتمال عدم افزایش تقاضا از سوی بخش تولید ولاد چین وجود دارد. در عین حال رشد قیمت ملموس در یک سال اخیر می‌تواند منجر به افزایش تولید و عرضه این محصول گردد که جمیع این شرایط نیز به افت قیمت روی خواهد انجامید.

در این میان تنها انتظار می‌رود که نیکل و قلع تحت تاثیر محدودیت های شکل گرفته در سمت عرضه به خصوص از سوی دولت فیلیپین بتوانند عملکرد قیمتی مناسبی را در طول سال 2017 تجربه کنند.