بررسی تخلفات کارگزاران بورس

12:18 - 1400/01/25
با حضور حدود 130 نفر از مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت‌های کارگزاری «تخلف‌های شایع کارگزاران» بررسی شد.

روز گذشته با حضور مرتضی شهیدی؛ مدیر پیگیری امور تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار، عطایی؛ مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار و قلی پور؛کارشناس پیگیری امور تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار، تخلف‌های شایع کارگزاران بررسی شد.

در این نشست که با حدود 130 نفر از مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت‌های کارگزاری برگزار شد، در این جلسه مسائلی همچون «خرید اعتباری»، «دستورالعمل کفایت سرمایه نهادهای مالی »، «دستورالعمل ثبت، نگهداری و گزارش دهی اسناد، مدارک و اطلاعات اشخاص تحت نظارات»، «دستورالعمل اجرایی معاملات برخط اوراق بهادار»، «مباحث مربوط به کنترل داخلی کارگزاران»، «کسری وجوه کارگزاران»، «تخلفات بازاری» و «فعالیت خارج از موضوع اساسنامه» مورد بحث قرار گرفت. در ادامه نیز گزارشی از تخلف‌های در 9 ماهه اول سال 95 ارائه شد. در این گزارش  تعداد کل گزارش تخلف‌های واصله به مدیریت پیگیری تخلفات 460 گزارش بود که در مورد مهم ترین احکام صادره توضیحاتی از جانب نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شد.