رفتار حقوقی‌ها در معاملات امروز

12:17 - 1400/01/25
با پایان معاملات امروز، شاهد خرید خالصی در مرز 13 میلیارد تومان از سوی این سهام‌داران در معاملات بورسی بودیم. بیش‌ترین خرید انجام شده از این سو در نماد تازه‌وارد «برکت» رخ داده است.

با رسیدن به اتهای معاملات روز جاری، خرید خالصی که حقوقی‌های بازار در نمادهای بورسی انجام دادند، در محدوده 12 میلیارد و 600 میلیون تومانی دیده می‌شود. در این راستا، سهام گروه دارویی برکت با خالص خریدی در مرز 2 میلیارد تومان، بیش‌ترین حمایت حوقی‌ها را به خود اختصاص داده است. در این نماد این سهام‌داران با خریدی نزدیک به 9 میلیون سهم، 65 درصدی حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. هر چند فشار فروش بالا در این نماد، افت قیمت سهم تا قیمت 220 تومانی (کف قیمت ورود تئوری در زمان عرضه) را در انتهای معاملات رقم زد. گروه توسعه اقتصادی تدبیر که سهام‌دار بیش از 90 درصد این غول دارویی است، نقش اصلی را همانند روزهای گذشته در این کشمکش‌ها ایفا کرده است (به عنوان نمونه خرید 9 میلیونی این سهام‌دار در روز گذشته).

همچنین پس از «برکت»، نمادهای «فولاد» و «خودرو» با خرید بیش از یک میلیارد و 800 و یک میلیارد و 700 میلیون تومانی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در نماد «فولاد» خرید بیش از 17 میلیون سهمی این سهام‌داران که در ساعت پایانی معاملات بازار رقم خورد، موجبات صعود قیمت سهم را فراهم کرده تا فولاد مبارکه عنوان تاثیرگذارترین نماد بورسی را به نام خود کند (تاثیر مثبت 37 واحدی بر شاخص کل بورس). خرید این سهام‌داران بیش از 90 درصد معاملات امروز را در بر گرفته است.

در «خودرو» که معاملات متعادلی را تا انتهای بازار دنبال می‌کرد، شاهد ورود این سهام‌داران در دقایق پایانی معاملات روزانه بودیم. این نماد که به محدوده منفی و نزول قیمت در انتهای معاملات رسیده بود، با اقدام حقوقی‌ها (خریدی در مرز 4.5 میلیون سهم در این لحظات)، نهایتا رشد قیمت را در نزدیکی مرز یک درصدی تجربه کرد. این سهام‌داران با خرید مجموعا بیش از 7 میلیونی، 63 درصد خریدهای صورت گرفته را در «خودرو» به خود اختصاص دادند.