توافق مپنا با بلژیکی‌ها

12:16 - 1400/01/25
در حالی که گروه مپنا در دور جدید از فعالیت‌ها به دنبال اتمام پروژه‌های نیمه تمام خود است، شرکت مپنا بویلر در توافقی با طرف بلژیکی قرارداد بویلرهای حرارتی برای توربین‌های کلاس F و H را به امضا رساند.  

مپنا: پس از حضور اوکراینی‌ها در گروه مپنا، این‌بار قرارداد انتقال تکنولوژی و لیسانس بویلرهای بازیاب حرارتی میان عبدالمجید رجبی؛ مدیرعامل شرکت مپنا بویلر و پیر مولن؛ مدیرعامل بخش انرژی شرکت CMI بلژیک به امضا رسید. براساس مفاد این قرارداد، شرکت  بلژیکی CMI، «دانش فنی و لیسانس بویلرهای بازیافت حرارتی در پائین‌دست توربین‌های گازی کلاس Fو H و ظرفیت‌های بالاتر» را به مدت ۱۰ سال در اختیار شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا قرار می‌دهد. این قرارداد در صورت توافق طرفین تا پنج سال دیگر نیز تمدید می‌شود.

به گفته رجبی بازار هدف بویلرهای توایدی براساس قرارداد مشترک، هیچ محدودیتی نخواهد داشت و مپنا می‌تواند این محصول را ‌در کشورهای مختلف عرضه کند، ضمن آنکه شرکت CMI نیز مشتریانی دارد و مقرر شد محصول‌های بویلرهای بازیاب حرارتی برای توربین‌های کلاس F و H را از این پس به جای کشورهای مکزیک و هند، در کارخانه‌های گروه مپنا تولید کند. مپنا با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری، پیش از این قراردادهای همکاری خود را  در قالب لیست مگاپروژه رونمایی کرده بود. دیروز هم رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از پیگیری برای راه‌اندازی صندوق «مپنا» خبر داده بود.