گواهینامه EAC برای 6 محصول «خودرو»

12:15 - 1400/01/25
 گروه صنعتی ایران خودرو در راستای توسعه بازارهای صادراتی در کشورهای مشترک المنافع موفق شد گواهینامهEAC  را برای 6 محصول خود اخذ کند.

ایکوپرس: گواهینامه EAC برای 6 محصول «سورن ایی.ال.ایکس»، «سمند ال.ایکس»، «سورن توربو»، «رانا»، «دنا» و «۲۰۶ اس.دی(SD)» دریافت شده و براساس آن گروه صنعتی ایران خودرو قادر خواهد بود محصول‌های خود را به بازارهای عضو اتحادیه کشورهای مشترک المنافع (CIS) صادر و از معافیت گمرکی این کشورها برخوردار شود. این گواهینامه  با هدف احیای بازارهای ایران خودرو در این منطقه و همچنین ورود به بازارهای صادراتی جدید اخذ شده است.

اهمیت گواهی‌نامه

دریافت این گواهینامه برای ورود به بازار روسیه و کسب سهم بازار مناسب و پایدار از اهمیت بالایی برخوردار است. 80 درصد تقاضای فروش خودرو در این منطقه به بازار روسیه تعلق دارد و سابقه حضور ایران خودرو در بازار روسیه حدود 12هزار دستگاه را نشان می دهد که در میان سایر بازارها آمار قابل توجهی است.  روسیه بزرگ ترین کشور منطقه CIS است و قزاقستان مرز بین کشورهای اتحادیه گمرکی برای صدور محصول‌های به این کشورها به شمار می‌رود. پیش‌بینی می‌شود با دریافت این گواهینامه، از این پس حضور محصول‌های ایران خودرو در بازارهای کشورهای مشترک المنافع بیشتر شود.