شراکت بیمه ملت با تامین اجتماعی

12:12 - 1400/01/25
 مطالبات معوق بیمه ملت در حالی در 6 ماه آینده بهینه می‌شود که این شرکت در حال تاسیس شرکت تخصصی بیمه زندگی با مشارکت 4 سهامدار دیگر است.

مدیرعامل بیمه ملت در خصوص مطالبات معوق بیمه ملت می‌گوید: بخشی از مطالبات شرکت وصول شده و 2 مورد از پرونده‌ها به مشکل حقوقی برخورد کرده و برای سایر مطالبات هم در حال مذاکره هستیم. به گفته علیرضا ابراهیم‌پور تا 6 ماه آینده وضعیت مطالبات معوق بیمه به نقطه بهینه خواهد رسید. براساس گزارش‌‌ها حجم مطالبات هم‌اکنون 80 میلیارد تومان است که حدود 40 میلیارد تومان آن مربوط به یک شرکت هواپیمایی است که به نظر می‌رسد با توجه به توافق‌ها به زودی مطالبات از هواپیمایی آسمان وصول می‌شود.

مدیرعامل بیمه ملت همچنین از برنامه این شرکت برای تاسیس شرکت تخصصی بیمه زندگی با مشارکت 4 سهامدار دیگر خبرداد و اظهار کرد: با 4 شرکت دیگر در این زمینه مذاکره کرده‌ایم که می‌توان به «بانک رفاه» و «صندوق تامین اجتماعی» اشاره کرد. ابراهیم‌پور افزایش سهم بیمه ملت از پرتفوی صنعت بیمه، افزایش سرمایه از 285 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان تا پایان امسال و اجرای 2 طرح بیمه همراه خیرین و توسعه بیمه مستمری زنان خانه‌دار را از برنامه‌های در دست اقدام این شرکت عنوان کرد. به گفته وی با توجه به ریسک بالا بناهای ناامین، بیمه ملت هرگز وارد این ساختمان‌ها نخواهیم شد.