بازگشت رونق به معاملات محصولات فولادی

12:12 - 1400/01/25
انتشار اخباری مبنی بر احتمال کاهش تولید زغال‌سنگ از سوی تولیدکنندگان استان شانگسی به منظور حمایت از قیمت زغال کک‌شو و زغال‌سنگ حرارتی، معاملات محصولات فولادی را نیز متاثر کرد و قیمتها را در مسیر صعود قرار داد.

در پی انتشار اخباری در حمایت از قیمت زغال کک شو، قیمت محصولات فولادی در معاملات امروز سیری صعودی را طی کردند.

پس از افت قیمت محصولات فولادی در جلسات معاملاتی گذشته در بازار آتی شانگهای، امروزشاهد بازگشت رونق به معاملات این محصولات بودیم. انتشار اخباری مبنی بر احتمال کاهش تولید زغال‌سنگ از سوی تولیدکنندگان استان شانگسی به منظور حمایت از قیمت زغال کک‌شو و زغال‌سنگ حرارتی، معاملات محصولات فولادی را نیز متاثر کرد و قیمتها را در مسیر صعود قرار داد. گفتنی است که افت بیش از 40 درصدی قیمت زغال کک‌شو از اوایل دسامبر سال گذشته تاکنون بسیاری از خریدران محصولات فولادی را نسبت به خرید در قیمت‌های کنونی بی‌علاقه ساخته چرا که این مشتریان منتظر مشاهده تاثیرکاهش قیمت زغال کک‌شو در بهای تمام شده فولاد هستند.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه می ‌با رشد 12 دلاری به 504 دلار رسید. میلگرد فولادی نیز در قرارداد مشابه بیش از 9 دلار گران شد و قیمت 460 دلار را تجربه کرد.

در این میان بر طبق گزارش متال بولتن قیمت نورد گرم فولادی گرید تجاری در شرق چین با رشدی 4 دلاری به 544 تا 550 دلار در هر تن رسیده و میلگرد نیز با افزایش قیمتی 3 دلاری در همین منطقه در محدوده قیمت 463 تا 470 دلار معامله شده است. قیمت بیلت در تاگشن نیز با افزایشی هشت دلاری به 407 دلار رسیده است.