سقوط قیمت گاز مایع در خاورمیانه

12:12 - 1400/01/25
در پی تضعیف نسبی قیمت نفت خام و کاهش تقاضا، شاهد افت قیمت گاز مایع در معاملات روز گذشته بازارهای شرق آسیا و خاورمیانه بودیم.

پلاتس:در پی تضعیف نسبی قیمت نفت خام و کاهش تقاضا، شاهد افت قیمت گاز مایع در معاملات روز گذشته بازارهای شرق آسیا و خاورمیانه بودیم.

تزلزل قیمت نفت خام، قیمت گاز مایع را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است. در عین حال معاملات کم حجمی طی روز گذشته در بازار‌های آسیای دیده شد. با نزدک شدن به پایان زمستان در شما آسیا، تقاضا برای گاز مایع به خصوص در مورد محوله‌های ماه مارس کمی فروکش کره و قیمت‌ها در این روزها از این ناحیه نیز زیر فشار هستند. در این میان بازار خاورمیانه نیز به علت محدودیت عرضه با حجم معملات کمی روبرو بوده است. به گفته فعالان بازار نهاده‌های انرژی، محموله‌های نیمه اول ماه مارس خاورمیانه در حال حاضر با پریمیومی به میزان 5 دلار در هر تن ارائه می‌شوند اما به علت تعضیف تقاضا شاهد ارائه تخفیف برای محموله‌های نیمه دوم این ماه از سوی فروشندگان هستیم.

بر طبق این گزارش قیمت محموله‌ها پروپان تحت قرارداد فوب خلیج فارس با افتی 4 دلاری به 514 دلار در هر تن رسید. محموله‌های بوتان با همین میزان کاهش در سطح 607 دلار در هر تن معامله شد. در قراردادهای سی اف آر ژاپن نیز شاهد افت قیت 7 دلاری محموله‌های نیمه اول ماه مارس پروپان و رسیدن قیمت به سطح 539 دلار بودیم. قیمت بوتان نیز در قرارداد مشابه با کاهشی 7/6 دلاری به 632 دلار رسید.