دماسنج بازار

صعود بانکی‌ها در شروع معاملات

12:12 - 1400/01/25
با آغاز معاملات روز جاری، شاهد افزایش تقاضا در نمادهای این گروه هستیم که بانک تجارت به عنوان لیدر این گروه با صف خرید معاملات خود را دنبال می‌کند

با گذشت کمتر از نیم ساعت از شروع معاملات، نمادهای این گروه یکپارچه سبز داد و ستدهای خود را آغاز کرده‌اند. موضوعی که روز گذشته نیز شاهد رشد قیمت این نمادها بودیم. سهام بانک تجارت که با رشد 5 درصدی قیمت خود به صف خرید بیش از 10 میلیونی رسیده است، در معاملات روز گذشته نیز این رشد را تجربه کرده بود؛ هر چند فشار عرضه‌ها در ساعت پایانی معاملات به از دست رفت صف خرید و افت قیمت سهم منجر شد (رشدی نهایتا در مرز 4 درصدر در معاملات دیروز). «وتجارت» در حالی این رشد قیمتی را تجربه می‌کند که عرضه حقوقی‌ها در این معاملات نیز مشهود است (فروش خالصی در مرز 11 میلیون سهم در لحظه نگارش خبر). این موضوع می‌تواند نگرانی در خصوص از دست رفت صف خرید و تکرار رویداد روز قبل را در این نماد بانکی افزایش دهد.

همچنین در سهام بانک ملت گرچه رشدی 3 درصدی مشاهده می‌شود، اما حجم کم معاملات و انفعال در رفتار معاملاتی حقوقی‌ها به عواملی برای ایجاد نگرانی در حفظ این رشد قیمت تبدیل شده‌اند. سقف قیمتی پس از بازگشایی نیز  دلیل دیگری در این موضوع به حساب می‌آید. سایر نمادهای این گروه نیز با اقبال خریداران مسیر صعودی را طی کرده که رشد بیش از 3 درصدی «وسینا» از این جمله است.