دماسنج بازار

رشد قیمت خودرویی‌ها

12:10 - 1400/01/25
به دنبال حمایت نسبی حقوقی‌ها در سایپا، افزایش قیمت این نماد و به دنبال آن سایر نمادهای این گروه را مشاهده می‌کنیم. موضوعی که افت قیمت روزهای اخیر این گروه نیز در آن بی‌تاثیر نبوده است.
رشد قیمت خودرویی‌ها

پس از شروع متعادل و عمدتا منفی داد و ستدهای نمادهای این گروه، شاهد افزایش قیمت سهام شرکت سایپا هستیم. این رویداد با حمایت محسوس سهام‌داران حقوقی در این نماد رخ داده است. خرید بیش از 4 میلیونی این سهام‌داران، رشدی در مرز 3 درصدی را در این لیدر خودرویی به دنبال داشته؛ امری که با توجه به کاهش قیمت روزهای اخیر در نمادهای این گروه، به بازوهای کمکی در صعود قیمت عمده نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات شده است.

در این گروه «خودرو» هر چند معاملات کم حجمی را دنبال می‌کند، اما خرید بیش از یک میلیونی حقوقی‌ها، نزدیک به 60 درصد معاملات را به خود اختصاص داده است که با توجه به بازه زمانی کمتر از یک ساعتی که از شروع بازار گذشته است، نقش حمایتی را به خود گرفته و رشدی بیش از یک درصدی را برای «خودرو» به همراه داشته است.

همچنین در سایر نمادهای این گروه و تا لحظه نگارش این خبر، رشد بیش از 2 درصدی در «خزامیا» و «خاهن»، رشد نزدیک به 4 درصدی در «خرینگ» و «خزر» و همچنین افزایش قیمتی در مرز 5 درصدی و آستانه تشکیل صف خرید در نمادهای «خکاوه»، «خشرق» و «ختوقا» قابل رصد است.