روند وام مسکن در سال آتی

12:09 - 1400/01/25
مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: بانک مسکن در کوتاه مدت و به احتمال زیاد در «میان مدت» برنامه‌ای برای «افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن» ندارد.

محمد هاشم بت شکن دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: تا اوایل سال آینده برنامه‌ای برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به‌خصوص تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم (وام خانه‌اولی‌ها)نداریم اما با این حال، بررسی نهایی یک پیشنهاد بانک مسکن در شورای پول و اعتبار برای تصویب «مدل ترکیبی تسهیلات خرید مسکن» ادامه دارد. بت شکن همچنین گفت: علاوه بر این، برنامه‌ای هم در کوتاه مدت و میان مدت برای کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بانک مسکن وجود ندارد؛ هر چندکه نرخ سود تسهیلات خرید مسکن برای خانه اولی‌ها هم اکنون نیز تک رقمی است.

- مدیرعامل بانک مسکن همچنین از افزایش 20 درصدی تعداد تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان خرید واحدهای مسکونی خبر داد. بت شکن در این باره گفت: طی 10 ماه اول امسال، 100 هزار فقره وام خرید مسکن–برای خرید 100 هزار واحد مسکونی-به متقاضیان پرداخت شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته-10 ماه اول سال 94- معادل 20 درصد افزایش یافته است. 

- بت شکن افزود: به رغم وجود شرایط رکودی در بازار مسکن‌ ونیاز به حمایت بیشتر از این بخش، سهم تسهیلات مسکن از کل تسهیلات شبکه بانکی کشور در 9 ماهه اول امسال، تنها 9/ 8 درصد بوده است و در مقایسه با سال‌های قبل روند کاهشی داشته است. 

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.