نزول خودرویی‌ها در معاملات روز جاری

12:08 - 1400/01/25
نزول خودرویی‌ها در معاملات روز جاری

به دنبال افزایش نگرانی‌های ناشی از سیاست‌های ترامپ و به تبع آن افزایش خطرات احتمالی بر بقای برجام، گروه خودو و ساخت قطعات که بیش‌ترین انتفاع را از برجام برده بود، با افت قیمت عمده نمادها رو به رو است. این در حالیست که انتظار برای افت قیمت نمادهای این گروه بیش‌تر از نزول فعلی به نطر می‌رسید؛ موضوعی که در صورت ثبات آن می‌توان گفت بازار امروز چندان به سخنان رییس جمهور جدید آمریکا واکنش نشان نداده است.

با رسیدن به میانه‌های بازار امروز، فشار فروش بالایی را در این گروه مشاهده می‌کنیم که افت قیمت نزدیک به 2 درصدی «خساپا» به دنبال معامله بش از 30 میلیون سهم تا این لحظه قابل رصد است. در «خودرو» نیز افت نزدیک به یک درصدی قیمت نماد را مشاهده می‌کنیم که حمایت نسبی حقوقی‌ها در این نماد تا حدودی از فشار عرضه کاسته و احتمال برگشت قیمت سهم را زنده نگه داشته است.

در این گروه نمادهای «خاهن»، «ختراک» و «خکار» بیشترین کاهش قیمت را تجربه می‌کنند. «خاهن» با افت 5 درصدی به صف فروش یک و نیم میلیونی رسیده است. دو نماد دیگر نیز با افت بیش از 4 درصدی به صف فروش نزدیک می‌شوند. گفتنیست فشار فروش در این گروه به طرز محسوسی از سوی سهام‌داران حقیقی قابل رصد است.