تزلزل قیمت فلزات پایه

12:06 - 1400/01/25

پس ار رشد قابل ملاحظه قیمت فلزات پایه در قراردادهای آتی بازار فلزات لندن و معاملات نقدی در روز گذشته و ادامه ان روند در صبح امروز،فلزات پایه به محوده منفی قیمتی پا گذاشتند

شب گذشته شاهد سقوط ارزش دلار به تبع اظهار نظرهای رئیس جمهور ایالات متحده و مشارو ارشد تجاری وی در زمینه پایین نگه داشتن مصنوعی ارزش ارزهای مطرحی همچون یورو در برابر دلار از سوی دولتهای بزرگ جهانی بودیم . تحت تاثیر این امر فلزات پایه از دلار ارزان تر منتفع شدند اما ورود شاخص دلار به محدوده مثبت در روز جاری روند رشد قیمت را مختل ساخت. در عین حال شاهد انتشار خبری از سوی رویترز مبنی بر رای مثبت کارگران معدن مس اسکوندیدای شیلی به برگزاری اعتصاب بودیم که این امر نیز از رشد قیمت مس حمایت کرد. در این میان انتشار گزارشات مثبت در زمینه شاخص خرید مدیران تولیدی از سوی چین و هند نیز در این روند اثرگذار بود. در این میان پس از ادامه رشد قیمت در صبح امرو، رفته رفته فرآیند شناسایی سود از سوی سفته باارن به تزلزل قیمت ها منجر شد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات نقدی لندن با افتی 0/4 به 5948 دلار رسیده است.

آلومینیوم در بازار نقدی افت نیم درصدی جزئی را تجربه کرده و در سطح 1812 دلار معامله می‌شود.

روی با کاهشی  0/54 درصدی به سطح 2851 دلار در هر تن رسیده است. سرب نیز به میزان 0/75 درصد ارزان شده و در قیمت 2346 دلار معامله می‌شود.