دماسنج بازار

مدار صعودی در خودرویی‌ها

12:03 - 1400/01/25
در حالی که در معاملات روز گذشته این گروه و به دنبال فشار فروش بالا، افت قیمت نمادها را شاهد بودیم (کاهش بیش از یک درصدی شاخص این گروه)، معاملات روز جاری در این گروه با افزایش تقاضا در تقریبا تمامی نمادها همراه است.
 مدار صعودی در خودرویی‌ها

رشد قیمتی در معاملات روز جاری این گروه در حالی رقم خورده است که «دنیای بورس» به حمایت سنگین حقوقی‌ها در نمادهای لیدر این گروه در روز گذشته اشاره کرده بود. به این ترتیب در داد و ستدهای امروز این نمادها، افزایش تقاضا به رشد قیمت خودرویی‌ها منجر شده است. این موضوع با توجه به نزدیکی قیمت‌ها به کف‌های حمایتی، افزایش اقبال در این نمادها را توجیه می‌کند.

از این گروه به افزایش نزدیک به 3 درصدی قیمت سهام سایپا می‌توان اشاره کرد؛ نمادی که روز گذشته با افت 2 درصدی به انتهای معاملات رسیده بود. همچنین «خودرو» که در خرید و فروش‌های روز قبل، شاهد کاهش 3 درصدی قیمت خود بود، در معاملات روز جاری ردای سبز را بر تن کرده و در لحظه نگارش این خبر، رشدی نزدیک به یک درصدی را دنبال می‌کند. «خزامیا» و «خکاوه» نیز با معاملات نسبتا مشابهی رو به رو بوده و مسیر صعودی را با رشد بیش از یک درصدی طی می کنند.

گفتنیست در این گروه نمادهای «خچرخش» با صف خرید بیش از 9 میلیونی (این نماد در 5 روز کاری، رشد 25 درصدی را به ثبت رسانده است)، «خاذین» با صف خرید بیش از 2 میلیونی همراه بوده و نمادهای «خکار»، «ختوقا»، «خمهر» و «خفناور» نیز رشد حداکثری را تجربه می‌کنند.