تاثیر خرید پتروشیمی دماوند بر «فارس»

12:03 - 1400/01/25
فروش 80 درصدی سهم پتروشیمی دماوند به کنسرسیومی متشکل از «هلدینگ خلیج فارس»، «نفت و گاز پارسیان» و «ساتا» در حالی صورت گرفته که برمبنای اطلاعیه‌های «پارسان» و «فارس» خريد سهام مزبور تاثیر با اهمیتی در درآمد حاصل از سرمايه‌گذاري‌هاي اين دو هلدينگ در سال جاري ندارد.

پتروشيمي خليج فارس در اطلاعیه‌ای پیرامون خرید سهام پتروشیمی دماوند اعلام کرد: با توجه به اينکه پتروشيمي دماوند هنوز به بهره برداری نرسیده است، به همین دلیل خريد سهام مزبور تاثير با اهميتي در درآمد حاصل از سرمايه‌گذاري‌هاي اين هلدينگ در سال جاري ندارد. براساس گزارش شفاف‌سازی «فارس» همچنين طبق شرايط قرارداد، زمان تنفس دو ساله بوده و پرداخت اقساط بدون احتساب سود فروش اقساطي (صرفا براي دوره تنفس) است، بنابراین هزينه مالي تا دو سال از اين محل متاثر نخواهد شد. شفاف‌سازی خلیج فارس در حالی منتشر شده که «پارسان» نیز پیش از این در اطلاعیه شفاف‌سازی تاکید کرده بود: خريد سهام مزبور تاثیر با اهمیتی در درآمد حاصل از سرمايه‌گذاري‌هاي اين شرکت در سال جاري ندارد و «دنیای بورس» هم در گزارشی از فروش 80 درصدی سهم پتروشیمی دماوند به کنسرسیومی متشکل از هلدینگ خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان و ساتا خبر داده بود. 

بر مبنای گزارش اخیر، پتروشیمی خلیج فارس در قالب يک کنسرسيوم 3 نفره در مزايده‌ 80 درصد سهام پتروشيمي دماوند به عنوان برنده 37.5 درصد ميزان عرضه (معادل 30 درصد کل سهام پتروشيمي دماوند) اعلام شد. تعداد سهام برنده شده 3 هزار و 750 سهم با نرخ 827 میلیون و 594 هزار و 716 ريال و به مبلغ هزار و 103 میلیارد و 480 ميليون ريال (بدون کارمزد کارگزاري) به صورت 10 درصد نقد و 90 درصد اقساط تعيين شد است. مهلت پرداخت حصه نقدي معامله حداکثر 20 روز کاري از تاريخ انجام معامله و 90 درصد مابقي طي اقساط 10 ساله با نرخ 14 درصد قابل پرداخت است.

تاثیر خرید پتروشیمی دماوند بر «فارس»17