مس در یک قدمی شش هزار دلار

12:00 - 1400/01/25

با وجود عملکرد ضعیف قیمتی فلزات پایه در ساعات ابتدایی امروز، هم اکنون شاهد بازگشت قیمت بیشتر محصولات به مدار صعود هستیم. قیمت ها در قراردادهای بازار آتی شانگهای نیز کماکان رو به صعود است.

شاخص دلار ایالات متحده کماکان در سطوح کمتر از صد واحد در نوسان بوده و به نظر نمی رسد که در کوتاه مدت شاهد بازگشت این ارز به مدار صعود باشیم . این روند منجر به حمایت از قیمت فلزات پایه  در این روزها شده است.از مهمترین تحولات بنیادی بازار نیز می توان به افزایش بیش از پیش احتمال اعتصاب کارگران بزرگترین معدن مس جهان در شیلی اشاره کرد. اتحادیه های کارگری معدن اسکوندیدا از رد پیشنهاد دستمزد شرکت بی اچ پی بیلیتون خبر داده  و کاگران را به برگزاری اعتصاب فراخوانده اند. تحت این شرایط قیمت بیشتر از فلزات پایه از جمله مس در معاملات نقدی به محدوده مثبت وارد شده است.  گفتنی است که پس از رشد قیمت ملموس مس در روز گذشته، این محصول با رشد مختصر امروز در آستانه رسیدن به قیمت شش هزار دلار قرار گرفته است.در بازار آتی شانگهای نیز با وجود پایین بودن حجم معاملات به تبع نزدیکی به تعطیلات سال نو چین ، شاهد اقبال سرمایه گذاران  و رشد قیمت ها به تبع این امر هستیم.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای قیمت مس و سرب به ترتیب 1/6 و 0/5 درصد افزایش یافته‌اند. روی نیز 0/4 درصد گران شده و آلومینیوم رشد قیمتی به میزان 3 درصد را پشت سر گذاشته است.

هم اکنون هر تن مس در معاملات نقدی لندن با رشدی 0/18 درصدی به 5958دلار رسیده است.

همچنین آلومینیوم در بازار نقدی افت قیمتی 0/34 درصدی را تجربه کرده و در سطح 1872 دلار معامله می‌شود.

روی با کاهشی 0/19 درصدی به سطح 2821 دلار در هر تن رسیده است. سرب نیز به میزان مختصری گران شده و در قیمت 2385 دلار معامله می‌شود.