بزرگترین معدن مس جهان در آستانه اعتصاب

12:00 - 1400/01/25

با رد پیشنهاد دستمزد شرکت بی‌اچ پی بیلیتون از سوی اتحادیه‌های کارگری معدن اسکوندیدا شیلی، کارگران این معدن آماده برگزاری اعتصاب شدند.

سخنگوی اتحدیه کارگری شماره یک معدن اسکوندیدا شب گذشته اعلام کرد که پیشنهادات مطرح شده از سوی شرکت بی‌اچ پی به هیچ وجه راضی‌کننده نبوده وبه همین دلیل اتحادیه‌ها از کارگران خواسته‌اند تا رای به برگزاری اعتصاب دهند.

گفتنی است که مذاکرات اتحادیه‌های کارگری با شرکت بی‌اچ پی بر سر حقوق و مزایای قراردادهای جدید که باید از پایان ژانویه منعقد شود از ماه دسامبر سال گذشته آغاز شده و تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

معدن اسکوندیدا به عنوان بزرگترین معدن مس جهان نزدیک به پنج درصد از تولید جهانی مس را در اختیار دارد. در صورت برگزاری اعتصاب کارگری در این معدن باید منتظر افزایش ملموس قیمت مس در بازارهای جهانی باشیم. امروز نیز به تبع این خبر مس توانست از محدوده منفی قیمتی در معاملات نقدی خارج شود و قراردادهای آتی بازار شانگهای نیز با افزایش قیمت مواجه شود.

شایان ذکر است که کارگران معدن اسکوندیدا باید در فاصله زمانی 27 تا 31 ژانویه به پیشنهاد دستمزد و پاداش مطرح شده از سوی بی اچ پی رای مثبت دهند و یا به توصیه اتحادیه های کارگری وارد اعتصاب شوند.