آلمانی‌ها در ایران پتروشیمی می‌سازند

 شرکت باسف (Basf) آلمان ابراز تمایل کرده با سرمایه‌گذاری قریب به ۶ میلیارد دلار، یک شهرک پتروشیمی در ایران احداث کند که فعالیت این شهرک در راستای تکمیل زنجیره ارزش پروپیلن در ایران باشد. پاییز سال گذشته بود که این شرکت برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران ابراز تمایل کرد.

تسنیم: مدیرعامل باسف (Basf) آلمان در سفر زیگمار گابریل؛ وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به ایران، به کشورمان سفر کرد و در این سفر از برنامه این شرکت برای سرمایه‌گذاری در بخش پایین دستی صنعت پتروشیمی ایران خبر داد. حتی تیمی از این شرکت آلمانی با بازدید از مناطق جنوبی کشور، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب احداث شهرک‌های پتروشیمی را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین شرکت وینترشال (Wintershall) آلمان که از شرکت‌های زیر مجموعه باسف؛ بزرگ‎ترین شرکت صنایع شیمیایی جهان است در فروردین‌ماه سال جاری تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ملی نفت ایران به منظور انجام مطالعات روی چهار مخزن نفتی واقع در غرب ایران به امضا رساند. پایگاه اطلاع رسانی نشریه نشنال گاز ورد (Naturalgasworld) به نقل از سخنگوی شرکت وینترشال آلمان مهرماه سال جاری اعلام کرد: این شرکت آلمانی هنوز در حال بررسی 4 میدان نفتی در ایران است. اخیرا نیز شرکت آلمانی لورگی (Lurgi) مذاکره‌هایی را با شرکت پژوهش فناوری پتروشیمی ایران در جهت ساخت واحدهای پروپیلن در ایران داشته است.

Submitted by admin on