عملکرد 9 ماهه «وبملت» روی «کدال»

11:58 - 1400/01/25
بانک ملت عملکرد 9 ماهه خود برای سال مالی منتهی به اسفند 95 را روی «کدال» قرار داد. این بانک در 9 ماه نخست سال مالی موفق به شناسایی سود 5 ریالی به ازای هر سهم شده است. سود هر سهم این شرکت بدون تغییر نبست به عملکرد 6‌ماهه 102 ریال پیشبینی شده است. به نظر می‌رسد دلیل دیگری برای توقف این نماد وجود نداشته باشد و باید در انتظار بازگشایی «وبملت» تا پایان هفته بود.
عملکرد 9 ماهه «وبملت» روی «کدال»

 از نکات قابل توجه در صورت‌های 9‌ماهه این شرکت کاهش حجم زیان در بخش درآمدهای مشاع است. در این خصوص میزان زیان بانک در بخش درآمدهای مشاع نسبت به  عملکرد 6‌ماهه کاهش یافته و به 54 میلیارد تومان رسیده است. در سه‌ماه سوم سال مالی، میزان درآمدهای مشاع رشد 50 درصدی را نسبت به نیمه نخست سال نشان می‌دهد. در حالی‌که سهم سود سپرده‌گذاران رشد 42 درصدی را تجربه کرده است. به این ترتیب سهم بانک از درآمدهای مشاع از 450 میلیارد تومان زیان به 50 میلیارد تومان زیان محدود شده است. ادامه این روند می‌تواند این بخش را در درآمدهای بانک تا پایان سال مالی مثبت کند. با این حال همچنان در تحقق درآمد 1100 میلیارد تومانی تا پایان سال تردید فراوانی وجود دارد.

در بخش درآمدهای غیر مشاع این شرکت  55 درصد از درآمد کارمزد، 83 درصد سود تسهیلات اعطایی و 60 درصد مبادلات ارزی را محقق ساخته است. سود تسهیلات ارزی (بخش غیر مشاع) رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. در نتیجه سود تسهیلات اعطایی غیرمشاع رشد 14 درصدی را تجربه کرده است.