بورس به رنگ خون درآمد

15:01 - 1403/05/13
اکوایران: در دو روز معاملاتی اخیر بورس تهران ریزش شدیدی داشته است. پس از ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و احتمال پاسخ نظامی ایران به اسرائیل، بازار سهام از شعله‌ور شدن جنگ هراس دارد.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه 13 مرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 61 هزار و 705 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 6 هزار و 666 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 19 هزار و 888 واحدی در رقم 637 هزار و 859 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 596 واحد افت کرد به رقم 20 هزار و 743 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 4 هزار و 871 واحد به سطح 109 هزار و 967 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی برای ششمین روز متوالی منفی شد و هزار و 70 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.  

امروز نماد شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 52 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای فولاد، خساپا، شستا و وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فزر، خگستر، وساپا، ختور و نمرینو تعلق داشت.

بورس به رنگ خون درآمد5

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس، فملی و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای نمرینو، سدشت و آپ از معدود نمادهای سبز بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، شگویا و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز فزر، شفام و معین بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 11 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 125 میلیارد تومان بود که 10 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 12 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 381 میلیارد تومان رسید. 

بورس به رنگ خون درآمد13

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد فملی بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 121 میلیارد تومان بود. 

پس از فملی، فزر بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شپنا و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد یک میلیارد و 752 میلیون و 428 هزار و 324 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد خساپا و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 6 نماد صف خرید داشتند و 464 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 72 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 5 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 180 درصدی به رقم هزار و 37 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس به رنگ خون درآمد6