آغاز عرضه اقساطی سهام پتروشیمی دماوند

11:57 - 1400/01/25
مهلت مزایده خرید 80 درصدی سهام پتروشیمی دماوند امروز به پایان رسید، این در حالی است که سازمان خصوصی سازی و هیات واگذاری اعلام کرده‌اند: شرایط عرضه سهام دماوند را تغییر نخواهند داد. با این وجود اخبار حاکی از آن است که کنسرسیومی از سه مجموعه خواهان خرید دماوند هستند.

نیپنا: حسین شهریاری؛ مدیرعامل پتروشیمی دماوند با بیان اینکه 80 درصد سهام پتروشیمی دماوند به قیمت 827 میلیارد تومان به صورت اقساط عرضه شده است، تصریح می‌کند: تا این لحظه هنوز پاکت رسمی به سازمان خصوصی‌سازی داده نشده است، اما یک گروه مشترک خریدار به این سازمان مراجعه کرده اند. به نظر می‌رسد دریافت‌کنندگان یوتلیتی در منطقه قصد خرید دماوند را دارند.

به گغته شهریاری پتروشیمی‌های مرجان و بوشهر در 6 ماه اول سال 96 وارد مدار می‌شوند و نیاز به یوتیلیتی دارند بنابراین با واگذاری دماوند، نگرانی‌ها کمتر می‌شود. سهام پتروشیمی دماوند در شش مرحله واگذاری قبلی خریدار نداشته است و هم اکنون دماوند که تامین کننده یوتیلیتی پتروشیمی است، به یکی از دغدغه‌های پتروشیمی‌های منطقه عسلویه تبدیل شده چرا که طرح‌های در حال ساخت و نیز مجتمع‌های پتروشیمی با افزایش توان تولید و توسعه نیاز به یوتیلیتی بیشتری دارند.