وظیفه «فولاد» در سند توسعه

11:47 - 1400/01/25
فولاد مبارکه اصفهان هم اکنون با سه برابر ظرفیت ابتدای راه‌اندازی خود، مشغول به کار است و با دارا بودن سه واحد فولاد‌سازی بزرگترین واحد تولید فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا به حساب می‌آید.

بهرام سبحانی؛ مدیرعامل فولاد مبارکه به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تاسیس مجتمع فولاد مبارکه اظهار کرد: در حال حاضر فولاد مبارکه اصفهان سالانه 7.5 میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌کند که این رقم حدود ۵۰ درصد فولاد تولیدی کشور است که با اجرای طرح‌های توسعه، ظرفيت توليد در سال آینده به 10.3 ميليون تن افزایش می‌یابد. به گفته وی براساس سند توسعه فولاد کشور، حجم تولید فولاد در کشور باید به رقم ۵۵ میلیون تن در سال برسد که ۵۰ درصد از این تولید بر عهده مجتمع فولاد مبارکه گذاشته شده است.

سبحانی درباره میزان مصرف آب در این مجتمع فولادی گفت: فولاد مبارکه اصفهان در طول سال قریب به ۲۷ میلیون متر مکعب آب از منابع آبی برداشت می‌کند که این برداشت آب، اندک بوده؛ به گونه‌ای که تاثیری در جریان رودخانه زاینده‌رود در زمانی که آب جاری است، ایجاد نمی‌کند. براساس آمار وزارت نیرو، قریب به ۹۲ درصد از منابع آبی کشور، تنها در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و ۶ درصد آن در بخش شرب و مابقی در بخش صنعت استفاده می‌شود که این رقم مصرف بسیار ناچیزی است.