ثبت دارایی‌های دولت

11:45 - 1400/01/25
مدیرکل اوراق دولتی و بهادار با تشریح تازه‌ترین وضعیت ثبت دارایی‌های دولت در سامانه سادا اعلام کرد: ۴۰۰ دستگاه اجرایی هم اکنون مستاجرند و هر سال به رقم اجاره آن‌ها اضافه می‌شود.

مهر: فریدون قربان‌پور در همایش ملی استانداردهای حسابداری بخش عمومی اظهار کرد: وزارت اقتصاد در سال‌های گذشته بانک اطلاعاتی اموال غیر منقول را تعیین کرد و در شرایطی که فقط هشت هزار فیلد اطلاعات درباره اموال غیرمنقول وجود داشت؛ اما با راه‌اندازی بانک جامع توانسته است ٣٠٠ هزار فقره اطلاعات جمع‌آوری کند که باید این میزان به بالای یک میلیون برسد.

به گفته وی در قانون بودجه سال‌جاری تصویب شده که دستگاه‌ها مکلف باشند در سامانه سادا اطلاعات خود را پر کنند. همچنین طبق مصوبه شورای عالی اداری و در برنامه ششم هم این مصوبه گنجانده شده است تا به اطلاعات دستگاه‌های اجرایی پی برد.

برآورد قیمت‌های مربوط به اموال غیر منقول نشان می‌دهد با احتساب حداقل قیمت برای برخی اموال، قیمت اموال منقول از رقم کل بودجه کشور عبور کرده است. اگر این اطلاعات در تراز مالی دستگاه های اجرایی بنشیند، دستگاه‌های اجرایی نیاز به تزریق منابع عمومی قطره چکانی نخواهند داشت. اکنون ٤٠٠ دستگاه اجرایی مستاجرند و هر ساله رقم اضافه بابت اجاره آنها پرداخت می‌شود که اگر برآوردی از اموال دولت وجود داشته باشد نیاز به پرداخت اجاره نیست.