دورنمای «فملی» از زبان مدیرعامل

11:45 - 1400/01/25
شرایط حال حاضر شرکت ملی مس ایران نشان از بهبود وضعیت فروش این شرکت و اداره بهتر آن دارد. بر مبنای تازه‌ترین خبرها مسئولان «فملی» اعلام کرده‌اند: نیروگاه 500 مگاواتی سیرجان تا پایان سال و مس سرچشمه در سال آینده شروع به کار می‌کند.

ماین نیوز: احمد مرادعلیزاده؛ مدیرعامل شرکت ملی مس ایران بر این باور است نیروگاه 500 مگاواتی سیرجان تا آخر سال افتتاح رسمی خواهد شد و ذوب فلش در مس سرچشمه در سال آینده شروع به کار خواهد کرد. در همین حال مقرر شده فاز دوم پالایشگاه ذوب خاتون‌آباد نیز به بهره‌برداری ‌برسد و جاده شهربابک نیز افتتاح شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که ملی مس در مجموع هفت پروژه را در سه سال با وجود مشکلات مالی و گرفتن وام از بانک‌ها به پایان رساند .

مدیرعامل ملی مسر ایران عقیده دارد با اتفاقی که بعد از برجام افتاد، مشکلات تحریم و فروش شرکت مس برطرف شد و با فروش کالاهای موجود و تولید شده کل وام دریافتی بازپرداخت شد. سرمایه شرکت مس در حال حاضر به حدود 5 هزار میلیارد تومان رسیده و شرکت هیچ بدهی ندارد و همه چیز برای اداره بهتر شرکت مس مهیاست.

به گفته مراد علیزاده اعتبار بین‌المللی ملی مس در حوزه فروش به سال‌های 81 و 82 مربوط می‌شود؛ به طوریکه ملی مس در شرایط حال حاضر پیش فروش سال 2017 را با دریافت 150 میلیون یورو دارد.