تعزیر یک شرکت پتروشیمی

با گزارش گمرک بندر امام (ره) مبنی بر اظهار خلاف واقع یک شرکت پتروشیمی به خروج یک میلیون و 577 هزار تن پلی وینیل کلراید از کشور به ارزش یک میلیون و 483 هزار و 472 دلار، پرونده‌ای به‌منظور رسیدگی به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

تعزیرات حکومتی: رضا سعیدی؛ مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان در خصوص خلاف واقع یک شرکت پتروشیمی پس از انجام مراحل دادرسی و بررسی‌های کارشناسی، پرونده اظهار خلاف واقع یک شرکت پتروشیمی به خروج یک میلیون و 577 هزار تن پلی وینیل کلراید (Polyvinyl chloride یا پی‌وی‌سی (PVC) نوعی پلاستیک بسیار پرکاربرد) از کشور، تخلف محرز تشخیص داده شد.

به گفته وی مدیرعامل این شرکت خصوصی به پرداخت یک میلیارد و 535 میلیون و 60 هزار و 758 ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد. سعیدی تاکید کرده: پس از ابلاغ رای به مدیر عامل این شرکت خصوصی و اعتراض وی به رای صادره، پرونده در شعبه تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار گرفت و جریمه با کسر 20 درصد از عامل تخلف اخذ و به صندوق دولت واریز شد.

یادآوری می‌شود، تخلف این محموله در حالی گزارش شده که ظرفیت تولید واحدهای pvc در ایران در مجموع نزدیک 750 هزار تن است؛ به طوریکه برای پتروشیمی بندرامام ؛175 هزار تن، پتروشیمی آبادان؛ 110 هزار تن، پتروشیمی غدیر؛ 120 هزار تن و پتروشیمی اروند؛ 340 هزار تن  است. به نظر می‌رسد با توجه به میزان خروج بیش از یک میلیون تن پلی وینیل کلراید و ظرفیت تولید سالانه آن در ایران این رقم مربوط به چند سال اخیر باشد.

Submitted by admin on