تولید ورق‌ گالوانیزه مستحکم در «فولاد»

11:43 - 1400/01/25
مدیر متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه از طراحی و تولید ورق‌های گالوانیزه با استحکام بالا در این شرکت خبر داد.

روزنامه جمهوری اسلامی: غلامرضا جوانمردی در این باره تاکید می‌کند: در پی راهبرد توسعه سبد تولید محصول‌های ویژه در فولاد مبارکه و همچنین توسعه مصرف فولادهای گالوانیزه استحکام بالا در صنعت ساختمان و پاسخگویی به تقاضاهای جدید مشتریان، ورق‌های گالوانیزه گرید SGC400 با همکاری واحدهای متالورژی و روشهای تولید و کارکنان واحد گالوانیزه فولاد مبارکه تولید شد.

علیرضا مولوی؛ کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه نیز با بیان این مطلب که کاربرد این محصول در ساخت سازه‌های فولادی با استحکام بالا است، عنوان می‌کند: با تولید این نوع گرید، کلاف گالوانیزه با ابعاد 0.8*1250 و گرید SGC400 طبق استاندارد JIS G3302با حداقل استحکام نهایی 400 مگا پاسکال و حداقل استحکام تسلیم 295 مگا پاسکال تولید شد.

به گفته وی ورق‌های فوق با پوشش فلز روی و به میزان 120 و 180 گرم بر مترمربع است که در ساخت سقف‌های آشیانه، سوله‌های با قطر زیاد و نیز ساخت عرشه فولادی به منظور استفاده در ساختمان‌سازی و جایگزینی آن با تیرچه بلوک کاربرد روزافزون دارد که علاوه بر اقتصادی بودن نسبت به تیرچه بلوک سبب تسریع قابل ملاحظه در ساختمان سازی و پیشرفت پروژه‌ها می‌شود.

مسئولان فولاد مبارکه بر این باورند از آنجا که کیفیت این محصول با انواع مشابه خارجی قابل رقابت است، قابلیت صادرات را نیز دارد.