قرارداد «حکشتی» از دید وزارت صنعت

11:42 - 1400/01/25
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه قرارداد شرکت هیوندایی کره با کشتیرانی مورد نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت نبود، تاکید می‌کند: فهرستی از تجهیزات وامکانات قابل تامین در داخل تهیه خواهد شد.

فارس: منصور معظمی در سمینار تازه‌ترین دستاوردهای طراحی و مهندسی در صنعت کشتی سازی گفته است، قراردادی که شرکت کشتیرانی ایران با شرکت هیوندایی کره منعقد کرد مربوط به سال 2008 بود که پس از برجام به امضا رسید.

به گفته وی البته این قرارداد مورد نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت نبود و وزیر صنعت تاکید داشت که باید ساخت داخل در این قرارداد مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان گسترش دارای دو صندلی در هیات مدیره شرکت کشتیرانی است، تصریح کرد: وزیر به من ماموریت داد که به کره بروم و با مسئولان هیوندایی مذاکره کنم.

معظمی بر این باور است در قرارداد کشتیرانی با شرکت هیوندایی، ساخت ۱۰ فروند کشتی شامل ۴ فروند کشتی کانتینربر و ۶ فروند کشتی بزرگ دیده شده و در مذاکراتی که با هیوندایی داشتیم قرار شد ۵۰ نفر از کارشناسان ایرانی مورد آموزش در بخش‌های مختلف به ویژه طراحی قرار گیرند.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین در گفت و گوی دیگری تاکید کرد: داخلی‌سازی در صنایع دریایی اکنون کمتر از ۳۰ درصد است که قابل قبول و توجیه‌پذیر نیست و باید برای افزایش آن تلاش کنیم.