3 خبر درباره نفت ایران

11:38 - 1400/01/25
در حالی که براساس گزارش رویترز، ایران بیش از 13 میلیون بشکه نفت ذخیره شده‌اش را فروخته که با صادرات روزانه ۲۳۰ هزار بشکه نفت به ایتالیا رکورد فروش نفت به این کشور عضو اتحادیه اروپا را شکسته است.

مهر: خبرگزاری رویترز به نقل از منابع صنعتی و دیگر منابع اعلام کرد، ایران به لطف برنامه کاهش تولید اوپک که این کشور از اجرای آن مستثنی شده است، بیش از 13 میلیون بشکه از نفت هایی را که مدت ها در تانکرها روی دریا انبار کرده بود، فروخت.

این در حالی است که ایران با صادرات روزانه ۲۳۰ هزار بشکه نفت به ایتالیا رکورد فروش نفت به این کشور عضو اتحادیه اروپا را شکست.  ایران با امضای دو قرارداد فروش نفت با شرکت های انی و ساراس ایتالیا، نوامبر امسال رکورد جدیدی برای صادرات نفت خام به ایتالیا را به ثبت رساند.

همچنین براساس خبر دیگری که روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، برای نخستین بار در صنعت نفت، شرکت ملی نفت ایران و یک شرکت معتبر آرژانتینی به نام «پلاس پترول» گفتگوهایی را به منظور نهایی کردن قرارداد توسعه یکی از میادین نفت کشور آغاز کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود در صورت توافق نهایی بین دو طرف، به زودی  نخستین قرارداد همکاری به صورت مستقل و یا در قالب کنسرسیومی بین‌المللی متشکل از چند شرکت اروپایی با این شرکت آرژانتینی امضا شود.