دیدار سازمانی ها با سهامداران حقیقی

11:37 - 1400/01/25
سازمان بورس و اوراق بهادار روز پنج‌شنبه میزبان تعدادی از سهامداران حقیقی بازار سهام بود. در این نشست سهامداران به بیان دغدغه‌های خود درخصوص روند ماه‌های اخیر بازار سهام پرداختند. تعامل دوطرفه‌ای که در طول فعالیت سازمان بورس کمتر دیده شده بود. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این جلسه با تشریح شرایط بازار ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نه‌چندان دور بسیاری از مشکلات کنونی برطرف شود.

-یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های فعالان بازار سهام طی چند ماه اخیر درخصوص تعدد توقف نمادهای بورسی است.در این خصوص، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس در اولین اظهار‌نظر در این زمینه بیان کرد: بسته بودن نماد‌ها یکی از مسائل مهم بازار سرمایه است و ما بی وقفه به دنبال آن هستیم که طی یک یا دو هفته آینده تعدادی از نمادهای مهم بازگشایی شود.

-رئیس سازمان بورس، عرضه اوراق بدهی را یکی دیگر از موضوعات مهم بازار سرمایه دانست و گفت: این اوراق باید براساس ظرفیت بازار سرمایه منتشر شود و با تعامل بین سازمان بورس و مجلس تلاش می‌کنیم عرضه این اوراق در بودجه سال آینده متناسب با حجم بازار سرمایه باشد.

-رئیس سازمان بورس رفع اختلال‌های موجود در سامانه معاملات را یکی دیگر از اقدامات اخیر دانست و گفت: اختلال در سامانه معاملات بخشی از ذات رویکرد‌‌های مبتنی بر فن آوری اطلاعات است و طی ماه‌های گذشته تلاش گسترده‌ای برای به‌روز‌رسانی این سامانه صورت گرفته و مشکلات آن در سال آینده به حداقل ممکن خواهد رسید.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.