دلار در بالاترین سطوح 14 سال اخیر

11:34 - 1400/01/25

پس از عقب نشینی شاخص دلار از بالاترین سطوح 14 سال گذشته در شب قبل، این نماگر در معاملات صبح امروز بار دیگر در مسیر صعود قرار گرفت.

شب گذشته در پی انتشار گزارش امیدوارکننده شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات متحده ارزش دلار بار دیگر در برابر سبدی از ارزهای جهان رشد کرد و شاخص دلار توانست به بالاترین سطوح خود در 14 سال اخیر یعنی رقم 103/82 واحد برسد. بر طبق گزارش منتشر شده، شاخص مدیران خرید تولیدی آمریکا در ماه دسامبر به 54/3 واحد رسیده این رقم بالاتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. البته پس از رشد ملموس ارزش دلار شاهد نوسان‌گیری سرمایه‌گذاران از شرایط پیش آمده بودیم که این امر روند رو به رشد ذکر شده را مختل کرد. با این وجود در شروع معاملات بازارهای ارز آسیایی دلار به روند قوی خود ادامه داد. دلار آمریکا در معاملات امروز توانسته در برابر فرانک سوییس، دلار کانادا  و ین ژاپن سیری صعودی را در پیش بگیرد. گفتنی است که نرخ برابری ین و دلار در شب گذشته به رقم 118/605 واحد رسید که این بالاترین میزان در سه هفته گذشته به حساب می‌آید.

شایان ذکر است که در روز جمعه گزارش اشتغال غیر کشاورزی ایالات متحده منتشر خواهد شد و بسیاری از فعالان بازار ارز روند کوتاه مدت دلار را بسیار وابسته به نتایج این گزارش می‌دانند.

تا این لحظه از معاملات روز چهارشنبه شاخص دلار با رشدی 0/12 درصدی به 103/33 واحد رسیده است.