رییس سازمان بورس در دومین همایش انجمن مالی اسلامی:

آپشن به دیدهای بلندمدت سود می‌دهد

11:28 - 1400/01/25
محمدی با تاکید بر الزام ورود ابزارهای جدید به بورس گفت: آپشن از مهمترین ابزار کنونی بازار است که اهداف روشن سازمان را تحقق میبخشد. یکی از این اهداف این است که شرکت های سرمایه گذاری و صندوق ها بتوانند از پرتفویی که به عنوان استراتژی بلند مدت است درآمد کسب کنند.

رییس سازمان بورس در همایش انجمن مالی اسلامی با تاکید بر اینکه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بازار سرمایه برنامه های خوبی را اجرا کرده و در دست اجرا دارد گفت: اخیرا ابزار اختیار فروش تبعی در بازار راه اندازی شده اما اختیار خرید و فروش مستقل که در دنیا مرسوم است هنوز اجرا نشده که اجرای آن بسیار مهم است. شاپور محمدی با اشاره به اینکه ابعاد راه اندازی این ابزار شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: برخی تصور می کنند آپشن ها راه اندازی شده است تا افراد سود کسب کنند در صورتیکه اهداف دیگری هم وجود دارد. یکی از این اهداف این است که شرکت های سرمایه گذاری و صندوق ها بتوانند از پرتفویی که به عنوان استراتژی بلند مدت است درآمد کسب کنند. این بخش موضوع مهمی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به گفته وی زمانی که قیمت اختیار سهم با سهم مقایسه می شود به موازنه بازار کمک می کند که جزء اهداف مهم و کلان است.ابزار اختیار باعث ثبات بازار می شود که یکی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی نیز ثبات بازارهاست.

محمدی با تاکید بر اینکه تامین مالی تا پایان امسال به 100 هزار میلیارد تومان می رسد، گفت: این تامین مالی از محل های متنوعی از جمله افزایش سرمایه، اوراق سلف بورس کالا، انتشار انواع اوراق و پذیرش شرکت و صندوق ها است و تلاش می شود تا پایان سال رقم تامین مالی از بازار سرمایه به 100 هزار میلیارد تومان برسد که رشد بالا و چند صد در صدی است.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.