آتش سوزی در کار نیست

11:24 - 1400/01/25
شعله های پتروشیمی خراسان واقع در 15کیلومتری شهر بجنورد که برخی از منابع خبری از آن به عنوان آتش سوزی در پتروشیمی خبر دادند؛ ناشی از مشکل جزیی در کوره واحد آمونیاک این واحد بود که هم اینک برطرف شده است.

ایرنا: حدود ساعت 23 چهارشنبه شب برخی از کانال های خبری با انتشار عکسی که نشان دهنده شدت آتش در برج های خروجی بخار و دود در پتروشیمی بود مدعی شدند که ساعتی پیش اهالی گرمه خان شعله های آتش در نزدیکی پتروشیمی بجنورد مشاهده کرده اند که هنوز مشخص نیست آتش داخل مجموعه بوده یا نه.
در حدود نیم ساعت پس از انتشار این خبر یک کلیپ تصویری در حدود 50 ثانیه نیز توسط مخاطبان تلگرامی در فضای مجازی منتشر شد که نشان دهنده شدت آتش در برج های بخار این واحد پتروشیمی بود.
یحیی نیکدل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به تماس گرفته شده با مدیرعامل پتروشیمی خراسان شمالی به نقل از او گفت که یک مشکل جزیی در کوره واحد آمونیاک بوده رفع شده، مشکل خاصی نیست و اتفاق خاصی هم نیفتاده است.
وی تصریح کرد که مدیر عامل پتروشمی خراسان تاکید کرده اند که شرایط عادی است و جای نگرانی وجود ندارد.
این در حالیست که یکی از کارشناسان پتروشیمی نیز در پاسخ به سوال ایرنا اعلام کرد که این شعله ها کاملا طبیعی و کنترل شده است و جای نگرانی نیست.
به گفته این کارشناس، خطوط تولید بعد از پایان کار مقداری گاز در ته آنها بجا می ماند که برای شروع مجدد باید خارج شوند و الان پس از خروج وآتش گرفتن دوباره خطوط بالا آمده و شروع بکار کرده اند.
این در حالیست که صفاری مدیر روابط عمومی پتروشیمی خراسان هم لحظاتی قبل در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت: سوزاندن گاز اضافی واحد دچار مشکل شده پتروشیمی علت شعله هایی است که مردم مشاهده کردند.
عکاس ایرنا برای اطمینان از وضعیت این واحد پتروشیمی به محل این واحد بزرگ صنعتی خراسان شمالی اعزام شد که تصاویر این گزارش نیز حاکی است که وضعیت تحت کنترل است و جای نگرانی نیست.