گاردین: حمله به ایران از ترامپ دیوانه بعید نیست

15:12 - 1400/01/21
گاردین نوشته است: حمله به ایران و حزب‌الله از ترامپ دیوانه بعید نیست.

به گزارش «دنیای بورس»، ايسنا نوشت: روزنامه گاردین به نقل از مسؤولان حزب‌الله لبنان که ترامپ را دیوانه توصیف کردند، نوشت: احتمالا با اسرائیل به سمت جنگ علیه ایران و حزب‌الله لبنان قبل از روی کار آمدن جو بایدن خبر داد.

یک مسؤول حزب‌الله لبنان به این روزنامه گفت: همان طور که می‌دانید ما از مرگ نمی‌ترسیم. اما باید از رهبری خود حمایت کنیم می‌دانیم که اگر اتفاقی برای آنها بیفتد، به لحاظ سیاسی متضرر خواهیم شد. شرایط خطرناک بوده و ترامپ "دیوانه" است اما هرگز به آنچه می‌خواهد نخواهد رسید.

این روزنامه در گزارش خبرنگارش در خاورمیانه به نقل از دو مقام حزب‌الله لبنان نوشت: حزب‌الله طی چهار سال گذشته در سوریه جنگیده و از حشد شعبی در عراق حمایت کرده و سیاست در لبنان را اداره کرده و از تحریک جنگ با اسرائیل اجتناب کرده است. اما رهبران ما نگران هستند که ترامپ در آخرین لحظه ریاست‌جمهوری‌اش تهدیداتش را عملی کند.

آنها می‌گویند، مراقب حتی حرکت عقربه‌های ساعت و حریم هوایی هستند و بیش از یک ماه است که پروازهای جنگنده‌های اسرائیلی در حریم هوایی لبنان بیشتر شده است و ما نگران این هستیم که ترامپ و وزیر خارجه‌اش مایک پمپئو و اسرائیل از هفته‌های باقی مانده قبل از انتصاب حو بایدن استفاده کرده و دست به اقدام تحریک‌آمیز علیه ایران یا حزب‌الله لبنان بزنند.

یک مسؤول برجسته این حزب هم اعلام کرد: آنها مجری هر عملیاتی در آینده و شروع کننده آن هستند. اما اقدامات آنها نگران کننده نیست و سید حسن نصرالله در جای امنی است. مصاحبه با این سه مقام حزب‌الله لبنان نشان داد که حزب مصمم است که به سمت جنگ با اسرائیل سوق پیدا نکند.

سه منبع حزب‌الله لبنان گفتند، دولت آتی آمریکا می‌خواهد به برجام بازگردد و این یعنی کاهش تدریجی تحریم‌ها و فشار علیه ما.