آنچه سهامداران از مسئولان بورس میخواهند

15:12 - 1400/01/21
سهامداران چه درخواست هایی از مسئولان بورسی دارند.

سایت «دنیای‌ بورس» مشکل سهامداران خرد در بازار سرمایه را در این ستون پوشش می‌دهد. شما خوانندگان که در بازار سهام فعال هستید، می‌توانید در صورت مواجهه با هر مشکلی در این حوزه از طریق واتس اپ یا پیامک برای بخش «صدای سهامدار» به شماره ۰۹۱۰۰۸۹۷۲۴۴ پیام بفرستید و مشکل خود را با ما در میان بگذارید. نظرات شما ضمن درج در این ستون پیگیری خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که از چاپ نظرات حاوی توهین معذوریم. درج پیام مخاطبان صرفا انعکاس نظرات است و به معنای موافقت با آن نیست.

   9812...0910: واقعا این کارگزاری ... ما را بیچاره کرد. یک روز نشد بیاییم و سرورهایش درست باشد! چرا وضعیت این کارگزاری با وجود همه تذکرهایی که داده می‌شود درست نمی‌شود؟
  4587...0912: تکلیف پولی که ما از سپرده ثابت درآوردیم تا عرضه اولیه اپال بخریم اما الان بلااستفاده در حساب کار‌گزاری‌ها مانده چه می‌شود؟ اپال باید هرچه زودتر عرضه شود یا عرضه اولیه دیگری که مانند اپال نقدینگی بخواهد تا پولمان بیشتر از این بلااستفاده نماند. لطفا در این باره گزارشی تهیه کنید.

  4961...0912: یک روز قبل از عرضه اپال این عرضه لغو شد. آنهایی که می‌خواستند بخرند پول‌هایشان را از سهام‌ دیگر بیرون کشیده بودند. لغو دقیقه نودی بدترین کار ممکن بود. ضرر ما را چه کسی جبران می‌کند و چه کسی پاسخگوست؟ آیا از نظر حقوقی می‌توان این مساله را پیگیری کرد؟

  4028...0936: من سهامم را منفی ۳ درصد برای فروش گذاشتم اما کارگزاری وقتی که مثبت ۵ شده با قیمت یک‌ساعت پیش از آن فروخت و هنوز هم پولش در حسابم نیامده است! سوالی که از مسوولان سازمان بورس دارم این است که آیا نظارت بر کارگزاری‌ها هم وظیفه سهامداران است؟

  5630...0917: آیا درست است که تا وضعیت مذاکرات هسته‌ای و همچنین وضعیت تحریم‌ها مشخص نشود بازار همچنان گیج باشد و هیچ حسابی نشود رویش باز کرد؟ لطفا از کارشناسان در این باره سوال کنید.

  6792...0936: متاسفانه در چندماه اخیر عرضه‌های اولیه بالاتر از قیمت واقعی به مردم فروخته شده،از طرفی دولت پالایش یکم را با وعده باارزش بودن و افزایش دوبرابری ارزش آن چندبرابر گران‌تر به مردم داد، دولت باید در برابر پالایش یکم و زیانی که به مردم زده پاسخگو باشد و با دادن حداقل۵۰۰سهم هدیه برای پالایش یکم جبران خسارت کند. پیگیری این موارد باید از طرف رسانه‌ها صورت گیرد و از شما می‌خواهم این مطالبه سهامداران را پیگیری کنید.

  8793...0935: بازار می‌خواد مثبت بشه اما به نظر می‌رسه عمدا کارگزاری مفید رو دستکاری کردن که از دسترس خارج شده. چرا این وضعیت درست نمی‌شه؟

  6745...0919: با وضعیت سودی که etf‌های دولتی داشتند آیا عرضه داراسوم درست است؟‌ و سوال دیگر آنکه آیا خرید این صندوق پیشنهاد می‌شود یا نه؟‌ ممنون از پاسخگویی شما.