کدام صنایع بورسی بیشترین و کمترین سوددهی را دارند

15:10 - 1400/01/21
صنایع با بیشترین و کمترین بازدهی کدامند.

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: بورس تهران پس از ثبت چهار هفته پیاپی مثبت، معاملات هفته گذشته را با افت ۲/ ۶ درصدی شاخص کل پشت‌سر گذاشت.

نگاهی به عملکرد صنایع ۳۸گانه بورسی نشان از رشد ۶ گروه در مقابل سرخ‌پوشی میانگین قیمت سهام در زیرمجموعه‌های ۳۲ صنعت بورسی داشت. در این میان بیشترین افت هفتگی از آن گروه استخراج نفت و گاز با تک نماد «حفاری» شد. دیگر قعرنشین صنایع بورسی در آخرین هفته آذرماه نیز در زمره گروه‌های تک سهم بازار سهام قرار می‌گرفت. از این رو گروه ساخت دستگاه و وسایل ارتباطی با تک نماد «ولپارس» معاملات هفته منتهی به ۲۶ آذرماه را با افت ۴/ ۱۴ درصدی به پایان رساند.

در میان صنایع بزرگ کالایی نیز نام گروه شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی خودنمایی می‌کند که در مجموع معاملات هفته گذشته با افت ۵/ ۱۰ درصدی مواجه شد. خودرویی‌ها نیز شرایط مساعدی را تجربه نکردند و در این هفته ریزش ۴/ ۱۰ درصدی میانگین قیمت سهام زیرمجموعه خود را ثبت کردند. در این گروه‌ بررسی‌ها حکایت از افت قیمت خودرو به سبب انتشار اخبار مربوط به تمدید مهلت بررسی لوایح مربوط به FATF دارد. در این راستا افت قیمت خودرو که با فروکش انتظارات تورمی آغاز شده بود به دنبال افزایش خوش‌بینی‌ها به آینده برجام و رفع تحریم‌ها و البته موافقت رهبری با بررسی مجدد لوایح FATF با شتاب بیشتری دنبال شد