جدال انتخاباتی در امریکا | ترامپ ساعت 8 امشب بیانیه میدهد

14:56 - 1400/01/21
کمپین انتخاباتی ترامپ خبر از انتشار بیانیه ای بزرگ در ساعت ۸:۳۰ به وقت محلی در لاس وگاس(ساعت ۸ شب ایران) می دهد.

ّه گزارش «دنیای بورس»، کمپین انتخاباتی ترامپ خبر از انتشار "بیانیه ای بزرگ" در ساعت ۸:۳۰ به وقت محلی در لاس وگاس(ساعت ۸ شب ایران) می دهد.

آیا دیوان عالی ایالات متحده برنده انتخابات را مشخص می‌کند؟

یورونیوز در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ، در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه و در حالی که انتخابات تمام شده بود، با متهم کردن دموکرات‌ها به «تخلف و تقلب» انتخاباتی اعلام کرد: «ما به دیوان عالی ایالات متحده خواهیم رفت. ما می‌خواهیم رای‌گیری متوقف شود.»

در زمانی که روند اخذ رای تمام شده و درهای شعب، بسته شده‌اند، احتمالا مساله مورد ادعای ترامپ، مساله آرای پستی نظیر پنسیلوانیا است.

بسیاری از حقوقدانان معتقدند با وجود رقابت نزدیک دو کاندیدا و احتمال جابه‌جایی شمار آرا در جریان بازشماری یا توقف شمارش، چالشی که به قانون اساسی مرتبط باشد و کار را به دیوان عالی بکشاند، دست‌کم در حال حاضر وجود ندارد.

اگر نتیجه آرا مورد اختلاف باشد، تیم‌های حقوقی دو حزب باید شکایات خود را در دادگاه‌های ایالتی مطرح کنند.اگر قاضی این دادگاه‌ها تشخیص داد که بازشماری آرا لازم است، به چنین کاری حکم خواهد داد. اگر یکی از طرفین با این نتیجه مخالف باشد، اعتراض به این حکم را در دیوان عالی ایالات متحده، عالی‌ترین مرجع قضایی این کشور مطرح خواهد کرد.