سخنگوی دولت: به زودی پالایش ستاره خلیج عرضه اولیه میشود

14:46 - 1400/01/21
علی ربیعی سخنگوی دولت گفته است: پالایش نفت ستاره خلیج فارس وارد بورس خواهد شد. به گفته او حمایت دولت از بورس به منزله تضمین فراز و نشیب ها نیست. 

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از تسنیم، علی ربیعی، سخنگوی دولت در حاشیه نشست دولت گفته است: به زودی شرکت ستاره خلیج فارس وارد بورس خواهد شد و حمایت ما به منزله تضمین فراز و نشیب‌ها نبوده اما معتقدیم بورس در دراز مدت بهترین گزینه سرمایه‌گذاری نسبت به سایر بازارها است.

پیش تر حسن روحانی، رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت گفته بود:

  • صادرات کالا دومین وظیفه وزارت صمت است. بار اصلی تامین ارز در سال‌های قبل مسئله نفت، میعانات و گاز بود اما شرایط ما مثل سابق نیست.
  • در دولت یازدهم شرایط بهتر بود و از لیست سیاه FATF خارج شدیم و متاسفانه مشکلاتی برای ما ایجاد شد زیرا لوایح چهار گانه دولت دچار مشکل شد که مورد تاکید دولت و جلسه سران سه قوه بود.
  • در بخش‌های صادرات امثال نفت با مشکلات بزرگتری روبه‌رو هستیم، صادرات کالاهای دیگر باید این مسئله جبران کند. این مسئله می‌تواند صادرات بخش‌های غیرنفتی باشد.
  • تامین ارز مورد نیاز کشور بر دوش صادرات غیرنفتی است که البته کشاورزی و خدمات و صادرات برق را هم شامل می شود.
  • اما بار اصلی در بخش صادرات بر دوش بخش صنعت است، صنعت و معدن بار اصلی را بر دوش دارد و امروز صادرات کالاهای تولیدی کشور برای ما بسیار حایز اهمیت است.
  • تهیه کالاهای ضروری برای کشور مساله سوم است. وزارت صمت دستگاهی است که به طور مداوم و ساعتی باید مراقب باشد چه کالایی در بازار موجود است و یا چه کالایی کمیاب است کدام کالا باید خریداری و وارد شود و چه کالایی در اولویت است.