واکنش بازارهای جهانی به تصمیم فدرال رزرو

14:39 - 1400/01/21
فدرال رزرو نرخ بهره را تا پایان سال ۲۰۲۳ نزدیک به صفر نگه می‌دارد
واکنش بازارهای جهانی به تصمیم فدرال رزرو

به گزرش «دنیای بورس» به نقل ار ایبنا، فدرال رزرو متعهد شد که نرخ بهره را تا زمانی که به حداکثر نرخ اشتغالزایی نرسد، نزدیک به صفر نگه دارد اما پیش‌بینی‌های جدید حاکی از آن است که این نهاد، نرخ بهره را دست کم تا سال ۲۰۲۳ نزدیک به صفر نگه خواهد داشت.

به گزارش کارگزاری بانک صنعت و معدن، در نشست دیشب فدرال رزرو آمریکا، نرخ بهره بانکی در سطح ۰.۲۵ درصد بدون تغییر باقی ماند. فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره را حداقل تا ۲۰۲۳ در سطح فعلی ثابت نگه دارد. هدف تورمی فدرال رزرو آمریکا، بالای ۲ درصد است. فدرال رزرو اعتقاد دارد که افت تولید ناخالص داخلی کمتر از پیش بینی ها بوده اما در ۲۰۲۱ انتظار می رود سرعت رشد، کندتر از پیش بینی ها باشد.

فدرال رزرو مجددا بر ریسک ویروس کرونا تاکید کرد که می تواند خطرات قابل توجهی ایجاد کند. اگرچه حوزه اشتغال بهبود پیدا کرده و سطح فعالیت های اقتصادی افزایش یافته اما مسیر آینده اقتصاد به روند ویروس کرونا گره خورده است. فدرال رزرو مجددا بر ادامه حمایت از اقتصاد تاکید کرد و به خرید دارایی ها حداقل در سطح فعلی ادامه خواهد داد. واکنش دارایی های امن به لحن بیانیه فدرال رزرو، خوش بینانه بود و قیمت طلا تا محدوده ۱۹۳۹ دلار کاهش پیدا کرده است.

* در نمودار روبه رو تغییرات کامودیتی ها را بعد از تصمیم فدرال رزرو در ساعت 11 امروز صبح به وقت تهران مشاهده می کنید.