چهار رویداد در بازارهای جهانی سرمایه

چهار رویداد بازارهای جهانی سرمایه در ماه آگوست معلوم و مشخص شد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بورس تهران، اخبار مهم بازار های جهانی سرمایه توسط روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهــران ترجــــمه و تنظــیم می شود که به آخرین رویداد ها و اخبار بورس ها و نهاد های مالی بین المللی می پردازد.

بلومبرگ و راه‌اندازی سامانه پایداری

سایت خبری بلومبرگ از راه اندازی سامانه اختصاصی بررسی پایداری خبرداد. این نوآوری در ابتدا نمرات اقدامات زیست محیطی و اجتماعی 252 شرکت در بخش نفت و گاز و نمرات ترکیب اعضای هیأت مدیره برای بیش از 4300 شرکت در صنایع مختلف را شامل می شود. داده های بررسی پایداری برای فرآیند سرمایه گذاری بسیار مهم خواهند بود.

این نمرات نوعی معیار سنجش داده ها را از عملکرد زیست محیطی و اجتماعی شرکت ها ارائه می دهند که سرمایه گذاران می توانند از آن ها برای ارزیابی سریع عملکرد در طیف وسیعی از موضوعات مالی، مربوط به تجارت و مسائل کلیدی خاص صنعت مانند تغییرات آب و هوا، سلامت، ایمنی و ارزیابی فعالیت شرکت ها نسبت به همگامان صنعت استفاده کنند.

بزرگ ترین عرضه  اوراق بهادار پایداری

به عنوان بخشی از یک عرضه 10 میلیارد دلاری ابزار بدهی، شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) 5.75 میلیارد دلار اوراق بهادار پایداری عرضه کرده است، که این بزرگ ترین سهام پایاپای یا اوراق قرضه سبز است که تا کنون توسط شرکتی ارائه شده است. اگرچه تعدادی از شرکت ها پیش از این اوراق قرضه سبز عرضه کرده اند – که صرفاً به منظور مصارف زیست محیطی بوده – این اوراق بهادار مرتبط با اصول پایداری از سرمایه گذاری در هر دو طرح زیست محیطی و اجتماعی حمایت می کنند.

این اوراق قرضه نوعی دارایی درحال ظهور هستند و شرکت گوگل امیدوار است که این معامله به توسعه این بازار جدید کمک کند. به گفته ی شرکت آلفابت، تقاضای شدیدی برای این اوراق از طرف سرمایه گذاران وجود داشته و بیش از میزان عرضه درخواست ثبت شده است.

اولین شرکت آمریکایی 2 تریلیون دلاری بازار سرمایه

سهام شرکت اپل، غول تکنولوژی، در معاملات 20 اوت 2020 مجدداً به 492/74 دلار رسید. براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا پایان ماه این شرکت تقسیم 1 بر 4 سهام خود را اجرا کند، و حالا پیش از زمان موعد، سهام آن به بالاترین حدی که تا کنون رسیده بود دست یافته است.

پیش از این اپل به اولین شرکت آمریکایی تبدیل شد که توانست به 2 تریلیون دلار سرمایه در بازار برسد و طی دو سال اخیر سرمایه خود را دو برابر کند. در حال حاظر ارزش بازار این شرکت 2/1 تریلیون دلار است.

اقدامات تایوان در بازار سرمایه

به منظور ایجاد بازار سرمایه دوزبانه در تایوان و فراهم کردن زمینه برای رقابت کارآمدتر با سایر بازارهای جهان، مقامات بازار سرمایه این کشور از شرکت های پذیرش شده خواستند تا در برخی مراحل اطلاعات خود را به انگلیسی هم ارائه دهند. برای کمک به شرکت های پذیرش شده و افشای آسان تر اطلاعات به زبان انگلیسی، مقامات تایوانی دستورالعملی با عنوان "عبارات و الگوهای معمول اطلاعات به زبان انگلیسی برای شرکت های پذیرش شده" منتشر کرده اند.

این سند حاوی نزدیک به 1000 عبارت انگلیسی رایج درباره ی اطلاعات و بیش از 200 نمونه متداول از انواع اطلاعات انگلیسی است. این اطلاعات مختص کسانی است که باید اطلاعات را به زبان انگلیسی  تهیه کنند و یا کسانی که بصورت داوطلبانه مایل به انتشار این اطلاعات هستند.

Submitted by admin on