خب اثرگذار امروز روی بازار | مجوز جدید سازمان بورس به صندوق ها

14:33 - 1400/01/21
سازمان بورس با صدور مجوزی جدید اعلام کرد صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت مجاز به سرمایه گذاری در صندوق های سهام و مختلط و با مدیریت مشترک هستند.

به گزارش «دنیای بورس» محمدرضا معتمد معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس به سنا گفت: با هدف تسهیل در انجام سرمایه گذاری مقرر شد، صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت مجاز به سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری در سهام و مختلط تحت مدیریت مشترک یک شخص حقوقی واحد باشند.

وی افزود: بنابراین مدیران صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت می توانند تا ۵ درصد از کل دارایی های صندوق را در واحدهای سرمایه گذاری صندوق های در سهام و مختلط تحت مدیریت سرمایه گذاری کنند.

پیش از این صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت مشروط به اینکه مدیر صندوق سرمایه گذار و صندوق سرمایه پذیر شخص حقوقی واحدی نباشد، مجاز به سرمایه گذاری در واحدهای صندوق های سرمایه گذاری در سهام و مختلط بودند.

تصمیمی دیگر برای حمایت از بازار : حد اعتبار همه ۱۰۸ کارگزار بورس برای امروز بدون محدویت است

بورس تهران در ادامه سیاست های انبساطی ، حد اعتباری همه ۱۰۸ شرکت کارگزاری را برای امروز بدون محدودیت اعلام کرد. در ادامه سیاست های انبساطی و با هدف حمایت عملی از بازار سرمایه با صدور اطلاعیه ای مهم اعلام کرد: امروز حد اعتباری همه 108 شرکت کارگزاری بدون محدودیت است.