تامین مالی ۸۰۰ میلیاردی در « مادیرا » + طرح های توسعه

14:20 - 1400/01/21
مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های اداری ایران چند نکته مهم درباره تامین مالی ۸۰۰ میلیارد تومانی برای مواد اولیه درخصوص طرح های توسعه گفت.

به گزارش «دنیای بورس»، بابک ثقفی در خصوص جزئیات اطلاعیه منتشره در کدال مبنی بر تامین مالی 800 میلیارد تومانی مواد اولیه به بورس پرس گفت: در زمستان سال گذشته با پیش بینی اثر تحریم ها، سال 99 سخت خواهد بود با اقدام به موقع تامین مالی از طریق فروش سهام سهامداران عمده، توانستیم تاکنون بدون نگرانی به کار تولید و عرضه ادامه دهیم و به جایگاه کنونی برسیم.

وی با اشاره به سخت تر شرایط باتوجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش نرخ ارز افزود: به همین جهت سهامداران عمده باز هم تصمیم گرفتند 400 میلیارد تومان به شرکت قرض دهند که این موضوع تاثیر بسیار مثبتی در ادامه روند فعالیت خواهد داشت. در تلاش هستیم عمده این سهام بصورت بلوکی واگذار شود تا بازار دچار تلاطم نشود و مابقی بصورت جزئی فروخته شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نکته مثبت این است که 800 میلیارد تومان دقیقاً یک وام بدون بهره برای شرکت است که هزینه 160 میلیارد بهره را از شرکت کاسته است. به این ترتیب آثار مثبتی در صورت های مالی خواهد داشت و امکان سفارش گذاری مواد اولیه و تجهیزات و قطعات به میزان کافی برای کارخانه جدید را فراهم خواهد کرد و از این طریق برای دستیابی به طرح های توسعه مشکلی نخواهیم داشت. پیش تر هم کلیه نقدینگی حاصل از فروش سهام تا ریال آخر به شرکت بازگردانده شده و هیچ پولی خارج نشده است.

ثقفی درخصوص طرح های توسعه هم توضیح داد: همانطور که در مجمع سالانه وعده داده شد تا زمستان سال جاری فاز دوم خط تولید یخچال به بهره برداری کامل خواهد رسید و نتیجه این اقدام بر سود آوری در سال 1400 مشهود خواهد بود. به همین جهت اولویت ،توسعه محصولات فعلی و ایجاد تنوع در آنها است و در گام بعدی به افزایش محصولات جدید فکر خواهیم کرد. همچنین خط تولید کولر گازی نیز به کارخانه رسیده ولی به دلیل برخورد با شیوع کرونا و محدودیت هایی که ایجاد کرد در راه اندازی آن تاخیر ایجاد شد که امید می رود این موضوع حل شود و تا مهر ماه این خط نیز به بهره برداری برسد.