عرضه زیرمجموعه « وغدیر » در بورس کالا

14:18 - 1400/01/21
محصولات مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در بورس کالا برای اولین بار عرضه شد.

به گزارش «دنیای بورس»، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با سهامداری سرمایه گذاری غدیر با عرضه ۱۷۰۰ تن آلومینیوم با بالاترین درجه خلوص روز سه شنبه وارد بورس کالا شد. این مجموعه صنعتی در اردیبهشت سال‌جاری و در آغازین روزهای سال جهش تولید به‌صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور با پیش‌بینی تولید ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم در سال به بهره‌برداری رسید.

این کارخانه هم‌اکنون با بیش از ۶۰ سلول احیا در حال فعالیت است که تولید آن در شهریور ماه ۱۰۰ هزار تن خواهد بود. مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب زمینه اشتغال بیش از ۱۲٠٠ نفر را فراهم کرده است. بهره‌مندی از به‌روزترین فناوری‌های موجود در جهان و به‌کارگیری مجهزترین ماشین‌آلات مورد نیاز در همه بخش‌های تولید و فرآوری محصول، این مجتمع را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید آلومینیوم کشور از نظر صادراتی و تامین نیاز داخلی تبدیل کرده است.

محموله مذکور با درجه خلوص ۸/ ۹۹ درصد در تاریخ در بورس کالا عرضه شد که در شرایط تحریم‌های همه‌جانبه نشانه پویایی و بهره‌مندی از دانش داخلی در رشد صنعتی و ارائه محصولی با کیفیت در رقابت با عمده‌ترین کشورهای صاحب این صنعت پایه است. این مجموعه بزرگ صنعتی در ادامه روند کنونی، برنامه فروش خود را بر اساس رفع نیاز بازارهای داخلی و نیز صادرات محصولات تولیدی تنظیم کرده است.