افزایش سرمایه های جدید | کدام بورسی رکورددار جدید میشود

هتل پارسیان کوثر اصفهان از برنامه افزایش سرمایه سنگین ۳۳۸۱ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از کدال، هتل پارسیان کوثر اصفهان از برنامه افزایش سرمایه سنگین 3381 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد. "گکوثر" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 11 به 382.9 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی در صورت موافقت سازمان بورس صرف اصلاح ساختار مالی می شود و رکورد دار جدید افزایش سرمایه محسوب می شود. شرکت کارخانجات مخابراتی ایران با اعمال افزایش سرمایه 2183 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها از سال 94، اولین رکورد دار افزایش سرمایه بشمار می آید و پس از آن شرکت گلوکوزان با دریافت مجوز افزایش سرمایه 2953 درصدی از این محل،رکوردی جدید در بازار سرمایه ثبت کرده است.

همچنین رادیاتور ایران مجوز افزایش سرمایه ۱۸۳ درصدی را در مرحله اول از دو محل محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شد.  رادیاتور ایران که درخواست افزایش سرمایه 250 درصدی داده بود، مجوز 183 درصدی را در مرحله اول از سازمان بورس گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شد. براین اساس،"ختور" سرمایه فعلی را از 30 به 85 میلیارد تومان می رساند. 20 میلیارد تومان از این تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 35 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی و تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز برای تولید کولر می شود. همچنین مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 85 به 105 میلیارد تومان موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

بیمه پاسارگاد نیز از برنامه افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی طی یک یا چند مرحله از دو محل سود انباشته و اندوخته سرمایه ای خبر داد. براین اساس، هیات مدیره "بپاس" درخصوص تصمیمات جلسه اعلام کرد: موضوع افزایش سرمایه از ۵۱۰.۳ به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان (معادل ۳۰۰ درصد) در یک یا چند مرحله از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه ای به منظور حفظ نسبت توانگری مطلوب و رعایت ضوابط قبولی اتکایی موسسات بیمه مستقیم، مطرح و مقرر شد گزارش توجیهی افزایش سرمایه تهیه و به هیات مدیره جهت بررسی و تایید ارائه شود.

Submitted by admin on