بهترین روش معاملات گواهی سپرده سکه چطور است؟

13:44 - 1400/01/21
مدیرکل دفتر وزیر اقتصاد با اشاره به جذابیت و مزایای معاملات گواهی سپرده سکه گفت: بهترین روش می تواند تعیین بازارگردان های متعدد باشد که نقش بازیگر متعادل کننده را بازی کند.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری ها، امیر تهرانی با اشاره به جذابیت و مزایای معاملات گواهی سپرده سکه برای سرمایه گذاران اعلام کرد: معامله ورق یا فیزیک سکه هر کدام مزایا و علاقه مندان خاص خود را دارند. خرید و فروش مجازی، عدم نیاز به مراجعه حضوری، تایید اصالت، سهولت نگهداری و عدم نگرانی بابت سرقت، کارمزد پایین، نقد شوندگی و معامله آسان و ... از جمله مزایای این اوراق است.

اما هر از گاهی شاهد نوعی هیجان در خرید این اوراق در بورس هستیم. شرایط آربیتراژی قیمت ورق و فیزیک سکه که گاهی تا چند صد هزار تومان هم می‌رسد، انگشت اتهام را به سمت این بازار نشانه می رود.

این بازار را نمی شود تعطیل کرد و نه می‌توان به حال خود رها کرد. هر دو فعل فوق سیگنالی منفی مخابره می‌کند به خصوص به دلیل مزایایی که اشاره شد، سهولت فراوانی برای علاقه مندان سرمایه‌گذاری در این حوزه ایجاد کرده است. بهترین روش می‌تواند تعیین بازارگردان های متعدد برای این بازار باشد که بتواند در هیجان‌های خرید و فروش نقش بازیگر متعادل کننده را بازی کنند.