شستا در بورس پذیرش شد + زمان احتمالی عرضه اولیه

13:22 - 1400/01/21
شستا، بزرگترین هلدینگ چند رشته ایی ایران در بورس تهران پذیرفته و آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی سهام در روزهای آینده شد.

به گزارش «دنیای بورس»، ‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که از سال قبل فرایند پذیرش در بورس تهران را شروع کرده بود بعد از احراز کامل شرایط ، دیروز در کمیته پذیرش با پلاک 537 پذیرفته شد .

براساس این گزارش، با توجه به تحقق شرط عرضه اولیه زیرمجموعه مهم آن یعنی سرمایه گذاری صبا تامین در روزگذشته ، احتمالا" اوایل اردیبشهت سهام بزرگترین هلدینگ چند رشته ایی ایران شامل 9 میلیارد و 600 میلیون سهم ( 10 درصد برای عموم و دو درصد برای صندوق های سرمایه گذاری) شود.

به این ترتیب سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد "شستا" و به عنوان پانصد و سی و هفتمین شرکت بورسی در بازار دوم معاملات و در ﺑﺨﺶ هلدینگ چند رشته ­ای صنعتی درج شد .

طبق بررسی های بورس پرس ، این هلدینگ با سرمایه اسمی 8 هزار میلیارد تومانی در گزارش 12 ماهه تلفیقی ، 7.01 هزار میلیارد تومان سود خالص داشته و سود اصلی 4.5 هزار میلیارد تومان است . همچنین سود هر سهم در سال مالی قبل و منتهی به 31 خرداد سال گذشته 1159 ریال و در شش ماهه منتهی به پایان آذر سال گذشته 131 ریال است.

این شرکت دارای 200 زیرمجموعه ،1000 عضو هیأت‌مدیره و  44 هزار و 289 نیروی انسانی است. شرکت اصلی هم با 96 نفر فعالیت می کند.

همچنین بخوانید: «شستا»: عرضه اولیه های بیشتر به بازار سهام می آوریم