درج نام پگاه گیلان در بازار دوم

13:09 - 1400/01/21
با درج نام پگاه گیلان در بازار دوم فرابورس، هشتمین شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) وارد بازار سرمایه خواهد شد.

به گزارش «دنیای بورس»، در دنیای اقتصاد نوشت: پگاه گیلان با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی از شرکت‌های سودآور صنایع شیر ایران است که با توجه به تنوع محصولات تولیدی و صادراتی پتانسیل‌های بالایی دارد. پگاه گیلان در سال ۵۹ به ثبت رسیده و در آستانه ۴۰ سالگی وارد بازار سرمایه خواهد شد.

این شرکت با ظرفیت تولید ۱۰۰تن در روز می‌تواند با توجه به نیاز بازار ظرفیت روزانه خود را با سه شیفت کاری به تولید ۵۰۰تن در روز برساند. پگاه گیلان با توجه به دارایی‌های ارزشمندی که دارد برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین را نیز در برنامه دارد. طبق برآوردها در عرضه اولیه ۲۰درصد سهام پگاه گیلان وارد فرابورس می‌شود که تا ۲۵درصد افزایش خواهد یافت.

صنایع شیر ایران ۲۹ شرکت زیرمجموعه دارد که شامل ۱۷ شرکت تولیدی، ۵شرکت توزیع و بازارگستر، ۵ شرکت کشت و صنعت و دو شرکت بازرگانی و سرمایه‌گذاری هستند. به گفته معاونت مالی و اقتصادی صنایع شیر ایران، این شرکت برنامه عرضه سهام سایر شرکت‌های زیرمجموعه خود را نیز دنبال می‌کند.

در همین راستا به غیر از برنامه‌ریزی برای عرضه پگاه گیلان، شرکت‌های پگاه همدان، پگاه زنجان، پگاه کرمان، کشت و صنعت همدان و کشت و صنعت فارس در حال تدارک برای ورود به بازار سرمایه هستند. این شرکت‌ها از جمله شرکت‌های صنایع شیر ایران هستند که با ارائه صورت‌های مالی می‌توانند اقدامات لازم را برای درج و پذیرش شاهد باشند.